Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 3129 ggr
[HundochKatt]
15

Kritik mot sajtvärd

Det förekommer kritik mot mig som Sajtvärd. Det är varken roligt för de som tittar in här eller för mig som tog över igår och lägger nu ner massor av tid att försöka få sidan fräschare, mer aktuell  och trevligare för ALLA! 

Det ÄR ett enormt arbete jag åtagit mig, vilket ni inte verkar förstå som kritiserar mig. Det hade varit enklare om jag hade kunnat startat sidan från scratch, men nu är inte så fallet. Utan jag har det här att jobba med. 

Vill ni kritisera mig som Sajtvärd och innan jag  ens visat hur jag kommer att sköta den, och utan att jag hunnit med att komma med regler, så var vänliga och skicka mig ett PM med kritiken. 

Kritik mot sajtvärden, kommer ovillkorligen att tas bort eller redigeras, hädanefter! Just pga att det är inte roligt för de som vistas här att läsa!

Tack på förhand!/Sajtvärden

[JeanetteK]
4

Jag vill önska dig stort lycka till!🎈 Att ta över en sajt kan vara mycket svårt och många har åsikter. Jag tror och hoppas att det finns många här inne som gärna hjälper dig på traven att se över regler och att hålla tonen på en bra nivå. Förändring är obehagligt för många, men jag tror du kommer klara detta galant. ❤️

[HundochKatt]
4

Tack så mycket, det värmer! 

Det tråkiga är att jag blir dömd på förhand eftersom jag deltagit i diskussioner som "vanlig medlem" och är av annan åsikt, än de jag diskuterade med. Det är ju tydligen inte populärt… ;)

Det har absolut ingenting med att göra, hur jag kommer att sköta sajten!

Lena129
2

Du skulle behöva någon/några som hjälper dig…. Siten är så eftersatt….. Har du någon /några som get dig stöd?

//

Lena

[HundochKatt]
2

#3 Ja, det skulle nog behövas. För den är verkligen eftersatt, såsom jag ser det. Annonser från 2013… och längre tillbaka tex. Sådana behöver ju definitivt inte synas för alla. Har inget värde idag.

Men i nuläget eftersöker jag ingen Medarbetare. Utan det får bli senare när jag känner att sidan är rensad såpass och formad så som jag önskar och jag känner förtroende för någon/några som vill jobba vid sidan av mig.

Stöd får jag från sajtvärdar på andra sajter. Här har jag ju inte fått mycket stöd inte. ;)

[Djupdal]
3

#4 Gamla annonser i själva forumdelen har absolut ett värde om det är katter som visas. Det här är det enda stället i cyberspace där man kan se hur en del av alla snyggingar såg ut som kattungar. :) Men fodersäckar från 2008 är kanske inte lika intressant. ;)

yewll
4

Det här är inte kritik mot sajtvärden utan en ärlig frågeställning. Varför får ingen kritik yttras? Varför togs Ton på forum-tråden bort då jag tyckte att den innehöll värdefull diskussion? Är det inte meningen att man ska diskutera saker på ett forum? Att bara hålla med varandra hela tiden tycker jag låter både tråkigt och ganska poänglöst.

[HundochKatt]
2

Kritik mot sajtvärden får yttras, men inte här, där alla kan läsa. Utan då skickar man ett PM. Det blir trevligare för alla. 

Ton på forum togs bort, pga tråden startades som kritik på forumet och medlemmar med dålig attityd. Nu när jag tagit över, så hoppas jag att det ska bli till det bättre. Och då ansåg jag att trådstarten hade inget med forumet i dagsläget att göra. 

Givetvis är diskussioner tillåtna och de får gå högt i tak! Men jag kommer inte tolerera en massa påhopp.  Man behöver inte vara överens, givetvis inte. Men att bara hoppa på en och annan i en tråd utan att tillföra diskussionen något det kommer inte att vara ok. Inte heller dålig attityd gentemot ägare av stamtavle lösa katter! Men det är alltid en bedömningsfråga, hur det är formulerat tex. Och den bedömningen kommer jag att göra och delvis med hjälp av medlemmar (om ett inlägg anmäls). 

Så diskutera på!

[HundochKatt]
2

#5 Den bedömningen gör jag från tråd till tråd. Jag tittar vad tråden handlar om och hur det ser ut innan jag tar bort den eller låter den vara kvar. Vissa trådar kan också vara kvar, men inlägg i tråden KAN komma att plockas bort. Beroende på om det hänger samman med resten eller inte. Det är därför det tar så lång tid, jag har ju ett liv utanför forumet också. ;) Fast det kanske inte märks just nu….;)

Är det så att ni medlemmar och besökare dyker på en tråd, som ni anser inte behöver vara kvar. Skriv i den tråden så kikar jag på den och ev. plockar bort den. 

Då kanske mitt arbete med sajten går lite fortare. Tråden försvinner från nyhetsflödet så fort den plockas bort. Tack, på förhand!

SannnaH
2

Ärligt talat så förstår jag faktiskt inte varför gamla inlägg ska rensas bort? Du får gärna förklara för en som är lite korkad ;) De som är intresserade av innehållet vill gärna ha dem kvar, och de som inte är intresserade kommer troligtvis aldrig springa på inlägget. Jag läser äldre inlägg betydligt oftare än vad jag läser nya, och bara för att det inte verkar intressant för sajtvärden så behöver det inte betyda att det inte är det för någon annan? Jag menar, du säger ju själv att det är extremt mycket jobb med det, så frågan är om det ens är värt det? :)

[HundochKatt]
4

Visst är det ett jobb, men det blir för alla till det bättre. Och för mig lättare att sköta sidan i framtiden, blir lite mer överskådligt. 

Det är ju ingen som är intresserad av tex. ett klätterträd som var till försäljning 2008. 😉 Eller?

Det är heller inte någon som är intresserad av inlägg "har uppdaterat listan med..:" På en lista som kallas för Vem är vem? Trådarna blir på det sättet onödigt långa och det blir mer överskådligt när man plockar bort sådana inlägg som skrivits för några år sedan.

Jag tar INTE bort några trådar eller inlägg som har ett värde för Ragdoll i fokus. Och det anser jag att jag kan bedöma, då jag varit uppfödare och vanlig hund och kattägare under många, många år!

[Djupdal]
4

#8 Om ingen av de medlemmar som skrivit i tråden önskar att inlägg tas bort, och alla inläggen i tråden följer forumreglerna, så finns väl ingen anledning att lägga energi på att sitta och peta i andras konversationer? Tvärt om. Godtycklig censur brukar rent generellt inte betraktas som särskilt välkomnande på ett forum. Däremot är det såklart väldigt välkommet med lite klok moderering ENLIGT FORUMREGLERNA, så att sådana som du och jag håller oss på mattan. ;) Som sagt, många av oss är nog väldigt rädda om de gamla trådarna. :)

[Djupdal]
0

Hann inte läsa #10. Tack. :)

[HundochKatt]
2

Som sagt var: Inget av VÄRDE kommer att plockas bort! Och skulle det mot förmodan ske ett misstag, så kan de återställas (ögonen kan ju bli lite fyrkantiga ;) )

Jag är väldigt noggrann när jag tittar på de olika trådarna och inläggen där. Och tar en tråd i taget och inte bara "raderar". 

Det är onödiga trådar, som varken har bilder, eller inte är av något som helst värde för någon av oss, vare sig man är kattägare, uppfödare eller tänker bli. Som kommer att tas bort. Likadant är det med inlägg som inte har något värde i de olika trådarna eller dubletter av inlägg. Allt detta gör jag för att det ska bli lite mer överskådligt i de gamla trådarna. 

Någon censur handlar det definitivt inte om!

Martyparty
0

Inlägget raderat pga kritik mot Sajtvärd

SE*Astinis Ragdoll

[HundochKatt]
2

#14 Som sagt var, kritik gentemot mig som Sajtvärd är inte välkommet! Sådant kan man ta via PM.  Toleransnivån är hög, men har jag bett att ni tar det via PM så är det, vad som gäller! Respekterar ni inte det så kan jag ge er skrivförbud!

Då det gäller den nämnda tråden så var jag ännu inte Sajtvärd! Då var jag bara en vanlig medlem!

Och trots att jag är Sajtvärd har jag min fulla rätt att yttra mig och ha min åsikt om så är. Bara för att man är Sajtvärd, så behöver man inte vara neutral i alla lägen. Man har lika stor rätt som alla andra att uttrycka sina åsikter, trots att man är Sajtvärd.

Lottis123
8

#13 Vad exakt menar du när du skriver "inget av VÄRDE" kommer att plockas bort? Värde för vem? Dig? Tänk om du plockar bort trådar/inlägg som är värdefulla för oss? Vi tycker alla olika. Vad som är viktigt för oss kanske inte är viktigt för dig. Jag röstar för att inte rensa i de gamla trådarna…

[Isadolls]
2

Det som är av "värde" är nog olika för många…..tycker dom skall tas bort när nån önskar detta annars inte, finns mkt bra info i vissa trådar som gynnar oss alla.

[HundochKatt]
3

Anser ni att trådar från 2008 om blocket annonser är av värde? 

Anser ni att hemsidelänkar som inte fungerar, ska vara kvar?

Anser ni att gamla annonser, tex.  söker ragdoll unge från 2009, ska vara kvar?

Anser ni att inlägg om tjafs och bråk på forumet från 2008-2009, ska vara kvar?

Nu får ni lägga ner! Jag vet vad jag gör!

NI ALLA har haft chansen att ta över sajten men ingen har gjort det så sluta gnäll!

Är faktiskt trött på gnället nu! Jag jobbar varje ledig stund på sidan, och har ingen lust att höra mer gnäll!

/Sajtvärden

Lottis123
7

#18 Aj då, vilken tråkig respons från sajtvärden när vi uttrycker oro över att gamla trådar/inlägg av värde för oss riskerar att raderas. Känns inget vidare faktiskt :-(

[HundochKatt]
5

Det är inte DU som sitter och jobbar ideéllt med sidan, varje liten minut. Det är inte DU som tagit över en sajt som misskötts under väldigt lång tid. 

Det är klart att man blir irriterad till slut, när man gör allt för att sajten ska bli trevligare och mer aktuell. Att man gång på gång blir ifrågasatt fast jag flera gånger förklarat vad det är som plockas bort och att det som är av VÄRDE FÖR ALLA blir kvar! Det handlar inte om vad JAG anser utan vad som är eller kan vara av värde för hela Ragdoll i fokus! 

Tror ni på fullaste allvar att jag skulle plocka bort intressanta inlägg som handlar om rasen? Tex. om ögonfärgen eller de olika färgerna osv. 

Jag tycker faktiskt att ni är väldigt otacksamma, när det är äntligen någon som tar på sig att jobba med sajten. Det finns bara en eller två (trött i hjärnan så jag kanske missat någon) som faktiskt önskat mig lycka till. Ni andra har bara kritiserat och gnällt!

Det är också så här att som Sajtvärd får sajtvärden göra vad den vill med sajten och jag har valt att rensa bort alla trådar och ev. inlägg som inte hör hemma här. En del kanske gjorde det då (med ex. en fungerande hemsidelänk), men inte nu längre.

OberonsMatte
5

Jag är glad och tacksam för att någon självmant valt att lägga dyrbar tid och ork på att få ett aktuellt och aktivt Ragdoll- forum här på iFokus, så av mig får du ett glatt välkomnande och ett stort lycka till!🙂

Hoppas att stormen här i början inte lägger sordin på nystarten.

Sajtvärd Katter iFokus

VildaVittra
3

Ett tips för att göra alla nöjda, varför inte lägga till SÅLD i annonsrubriken på gamla annonser och enbart låsa dom? För tänk på att även gamla trådar alstrar träffar på google, dvs folk hittar hit.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[HundochKatt]
0

Tack! #21 🙂

#22 Tack, för förslaget, men jag tror inte det besparar mig jobb och dessutom tycker jag det är onödigt att sådant tar plats och utrymme, när man bläddrar bland sidorna för att hitta intressanta trådar. Och det handlar inte bara om annonser.

VildaVittra
2

#23 Fast är de låsta hamnar de med tiden längst bak eftersom de inte kan uppdateras. Och underskatta inte google, därifrån kommer merparten av trafiken på iFokus. Tipset handlade inte om arbetsbesparing, utan om att göra alla parter i debatten nöjda. Och plats finns det, det finns inget tak för hur många trådar en sajt får ha.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lena129
4

Jag är helt fascinerad av den enorma hängivenhet som finns över gamla trådar av den typ sajtvärden beskrivet att hon vill ta bort. Mycket intressant! Följ VildVittras råd HundochKatt och ta inte strid om sådant som egentligen är helt utan betydelse….. Det finns viktigare saker att sätta ner foten kring! 😁

//

Lena