Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 821 ggr
[HundochKatt]
5

Leksaker - behöver inte vara så avancerat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte speciellt snygga, då det är ett hastverk och jag lägger inte ner mer jobb än jag behöver då det bits sönder av hundarna om de får tag i dem. Men sydde ihop 4 st sådana här med lite kattmynta, en pingla och lite hushållspapper i. 

Blev mycket populärt, då det lektes (och morrades åt hundarna för att de inte skulle ta den) en lång stund. 

Man behöver således inte köpa en massa dyra leksaker. 😎

Jassan
0

Vad duktig du är! 👍

https://jazzans.wordpress.com/

Sanjica
0

Vad fint det blev! Jag har läst i en bok att pappkassar är också en bra leksak.  Det viktiga är att handtagen kapas så att katten inte fastnar där. Det brukar vara uppskattat med en sådan här"leksak", då kan katten utforska, gömma sig, höra hur påsen prasslar osv.  Allt med enkla medel, det roligaste enligt mig 🙂

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

[HundochKatt]
2

Papperskassar och kartonger brukar vara poppis. Eller en enkel ihopknögglad papperstuss. Går vippor sönder och snöret finns kvar kan man knyta fast en hopprullad pappersbit. Här är det sistnämnda favoriten, istället för hela köpta vippor.

Sanjica
0

Låter kalas. 🙂Nu bara lääängtar jag att få hem min lilla raggis. ❤️

Fam.Morrhår
1

Här är toarullar, hopknycklade pappersbollar och hemmagjorda snöre-med-pappersbit- i änden betydligt roligare än alla dessa elektroniska, dyra leksaker. 😛

I väntan på en ragdoll... <3

Sanjica
0

Det är enklare än man tror, fantasin sätter inga gränser.🙂

Lagavulin
0

buntband,sugrör och pappers tuss

Junkan
0

Sugrör är favorit här.

OberonsMatte
0

Mjölkpaketsflärpar var en stor favorit här, innan Arla ändrade mjölkpaketens öppning till skruvkork/viköppning.

Sajtvärd Katter iFokus