Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1031 ggr
blandiscasper
0

sele till katten

nån här som använder sele typ pupia? bra? tänkte köpa en till min kille sen, va tror ni om storlek om ni vet?

Ravynsfair
0

Jag har ingen ragdoll men har en puppia sele till min tös. 
De är super, enda selen hon inte försöker krypa ur :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

yeahsica
0

Jag har två Puppia-selar, en i storlek XS och en i S. XS passade när katterna var kattungar, men är för liten nu. S passar min hona på ca 4,5 kg men ej min hane på ca 6 kg. Däremot är den inte poppis hos någon av dem, så nu har jag bytt till en vanlig kattsele istället ;) Bild på honan med Puppia-selen på sig finns i min profil.

blandiscasper
1

åh tack, jag köpte en röd small till min kille som kommer i aug och är då 4 mån, få se om han gillar den eller ej, #2 jättesöt tjej !

Martyparty
0

Tänkte köpa en puppia, men efter att ha hittat en tråd på ett annat forum blev det en Tre ponti istället. Superbra! Sitter som en smäck, katten slipper ha något runt halsen vilket hon inte gillar + att den är lätt att ta på och av. Kan verkligen rekommendera!

SE*Astinis Ragdoll

blandiscasper
0

#4 måste jag kolla upp😊

Martyparty
0

#5 Gör det. Jag har strl 1,5 till min tjej på drygt 4 kg. Har den då nästan maximalt inspänd. Men till en vuxen ragdollpojke misstänker jag att man kan behöva gå upp lite i storlek. Men tror generellt att det är lätt att ta för stor sele om man utgår ifrån vikten. En ragdoll har ju exempelvis en helt annan kroppsbyggnad än en ras som är mer cobby. Kilona sitter olika :)

SE*Astinis Ragdoll