Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1619 ggr
[RagdollGbg]
0

Sår över höger ögonbryn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Upptäckte imorse när jag vaknade att min ena kille har fått ett sår över högra ögonbrynet. Ser ut som han har rivit/ kliat upp det. Jag är supernojig när det gäller mina katter och tänker "hellre en gång för mycket hos veterinären än en för lite", men nu tänkte jag att jag frågar er här istället. Många här verkar vara väldigt kunniga så jag slänger med två bilder (en på såret och en där man ser vart det sitter) och hoppas någon har en idé vad det kan vara.. Vill tillägga att vi inte varit ute på över en vecka men det kan iofs ha flugit in något..

OberonsMatte
0

Det där kan vara insektsbett, skråma från kattkompisen, eller möjligen, möjligen tecken på allergi (men ser inte riktigt ut så). Känn och kolla igenom pälsen framför allt runt halsen efter fler sår/sårskorpor (tecken på allergi), men det troliga är nog att det är ett tillfälligt litet sår som kommer att läka av sig själv.

Sajtvärd Katter iFokus

[HundochKatt]
0

Säger som ovan. Förmodligen ett insektsbett eller sår. Men kolla runt lite och håll koll på det, för om det blir mer och katten kliar sig mycket så kan det vara ett tecken på allergi.

[RagdollGbg]
0

Tack så jättemycket för era svar!

Jozie03
0

Ser absolut ut som ett insektsbett tycker jag. Lycka till :-)