Kattungen i sitt nya hem
Vår underbara ragdoll kille har nu bott hos oss i två dagar, en helt underbar liten fluffboll som spinner dagarna långa och följer matte som en hund. Vill vara nära hela hela tiden. Han jamar efter mig så fort jag går in i badrummet, eller går iväg i lägenheten. Han får närhet och uppmärksamhet i massor, jag är hemma nästan hela tiden. Men man får ju så ont i hjärtat när han jamar efter en, men uppfödaren intygar ju att det är fullt normalt, att han kanske bara känner sig lite ensam första tiden i ett helt nytt hem. Jamandet upphör efter en liten stund, och när jag går till honom igen så spinner han som bara den. Hur ska jag göra för att slippa ha dåligt samvete när han jamar så?? Ibland jamar han även när jag är bredvid, samtidigt som han spinner. Kanske hans sätt att prata? Kan tilläggas att det är min första katt, första ragdollen så allt är ju nytt :-) men vill ju bara att han ska bara nöjd!
Tänk så olika dom är😊 tror han "pratar" med dig, min är mest tillbaka dragen och säger inte mycket, just nu har han suttit under soffan mest hela dagen, men lycka till med din nya kisse😊 det blir nog bra till slut
Ja verkligen :) Jag gick iväg en halvtimme och gjorde lite ärenden, handlade osv. När jag kom hem möts jag av honom hoppandes fram till dörren, och sen fick han tokryck och kutade från rum till rum, gjorde roliga läten och hämtade leksaker. Hoppas och tror att det var ett tecken på att han blev glad att matte var hemma igen. Sen åt han glatt en stund, och nu ligger han bredvid mig i soffan och bara tigger om uppmärksamhet å bus ;-) kan inte annat än älska honom så…
haha vilken myskatt:) ja han verkar verkligen trivas!
Jag känner igen det i mina två killar, de pratar och följer efter en som två hundar :) Nu är mina 7 månader och det är inte lika jobbigt att lämna dom längre. Tror det är bra att stegvis träna dom att vara ensamma. Nu har jag två så de har sällskap av varandra men jag jag har läst någonstans att det kan vara bra att sätta på lite musik hemma om katten tycker att det är ensamt att vara hemma själv, har dock inte testat det själv :)
Så härligt med era nya katter, längtar så efter mina som snart ska komma.
För att det inte ska vara för tyst kan en radio vara på då är e de både sång o prat emellanåt. Hade alltid på radion när vi gick ut så Lufsen inte skulle känna sig ensam.
Tycker det låter som du har fått en helt fantastisk kisse som har bondat med dig snabbt! Tror han pratar mycket bara, pratar man tillbaka uppmuntras ju beteendet med :)
Njut!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Håller med #6, en riktig Ragdoll! Grattis! :)