Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 591 ggr
blandiscasper
0

Hund och katt

Måste få dela med mig av en upplevelse som inte var så kul mellan en av mina hundar och Cleo, Cleo verkar helt orädd hundar efter 2 dygn i sitt nya hem, kanonbra! En av våra hundar är väldigt på och drar sig inte för att jaga katten om han fick, nu i ett snabbt ögonblick hoppade Cleo ner för sitt träd och skulle springa till köket, Casper sätter då igång med ett superrejs och katten hann  undan bakom bokhyllan, puh, ja det var mitt fel som inte hade ögonen med mig.

Nu till det fantatiska, Cleo verkar helt oberörd av händelsen? kan man ha en sån tur att han inte  for så illa av det?  ja jag ska verkligen hålla mer koll, i vanliga fall finns kompostgaller som avskiljer 2 rum, men just nu var dom borta.

jag är även rädd att Cleo går in till hundarna självmant då han ja, är så pass orädd som han är :) men ja, jag får ha mera koll, dom kommer säkert bli vänner så småningom, 2 dygn är ju inte speciellt  lång tid :)

[HundochKatt]
0

Jag hade (har) 3 hundar när jag hämtade min Ragdoll. Det gick fort att vänja sig vid hundarna här. Jag brukar inte göra så stort väsen av det hela utan första stunden så låter jag kattungen gå lite själv i hallen och undersöka, sedan får hundarna komma fram och undersöka nykomlingen. Visst det blev lite spott och fräs och Whippeten blev lite skraj för den där prylen. Men på ett par dagar så sprang han med hundarna på golvet, trots att speciellt Whippeten ville gärna jaga. Jodå, vid flera tillfällen så kom han bärande på katten. ;) Tror att det var tredje dagen som de två låg tillsammans eller möjligen fjärde. Men det gick fortare än jag minns med de andra katterna jag haft med hundar - om de inte varit hundvana redan från början förstås. Upplever av den enda ragdoll jag har haft att de har ett väldigt stabilt psyke, inte mycket som verkar beröra min i alla fall.

blandiscasper
0

Tack för svar! :)  Nä  Cleo varken fräser eller säger ifrån och Casper, hunden är helt enkelt föstenad och skulle nog slicka eller trampa och skada den lilla ungen för han är så oförsiktig, men tack för du delar med dig, då vet jag att det funkar! :)