Ever Clean Less Track
Har tidigare använt Ever Clean Xtra Strong Unscented till vår ragdoll. Funderar på att nu testa Ever Clean Less Track då det inte skall fastna lika mycket sand i pälsen. Någon som har erfarenhet av detta? Är kornen i sanden i E C Less Track så stora att de kan göra ont på kattens trampdynor?
Tack på förhand!
De är inte så stora så de gör ont för katterna. Upplever att det åtminstone blir mindre spill utanför lådan jämfört med andra EC-sorter. Brukar inte ha något problem att sand fastnar i övrigt, men vet inte om det beror på sanden eller något annat.
SE*Astinis Ragdoll
Kornen i less track är bara aningen större än i de övriga sorterna så igen fara med att det skulle få ont i trampdynorna.
Jag använde en av de övriga sorterna först men bytte sen över till less track, visst upplevde jag att det blev mindre spill utanför lådan, men jag tror att det är svårt att undvika sanden utanför lådan helt och hållet såklart. Men en klar förbättring!
Tycker även att sanden håller sig fräschare längre på nå sätt med less track! :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Okej! Då ska jag nog testa EC less track. Såg även att den inte är helt doftfri? Doftar den mycket? Jag är skeptisk till doftande kattsand då jag är rädd att katten inte gillar doften och därför väljer andra ställen att uträtta sina behov. Min förra ragdoll var väldigt kräsen gällande kattsand, så det är därför jag är undrande :-)
Den luktar inte mycket enligt mig. Tycker att deras "doftsorter" luktar betydligt mer än Less track.
SE*Astinis Ragdoll
Håller med #4 :) är ju inte helt doftfri men inte alls lika starkt doftande som de övriga sorterna.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Den är bra, vi använder en kattsandsmatta för att minska spillet. super bra :) https://www.kattkompaniet.nu/kattlada-tillbehor/kattsandsmatta/kattsandsmatta-softtouch-champagne
Ska också testa Less track, för här är de sand överallt trots matta :)
Men skulle va kul o hitta något billigare alternativ med lite större korn också. Nån som vet nån?