Hur lång väntan?
Hur lång tid från att ni hittade rätt uppfödare till dess att ni fick er katt bebis tog det?
1:a katten 2 år. 2:a katten drygt 1 år 3:e katten 6 månader 4:e katten 2,5 månad
För mig tog det ca 1-1,5 månad. Detta är min och sambos första katt. Vi gjorde hembesök hos uppfödaren och väldigt snabbt kände vi bra vibbar från henne. Hon var kunnig, öppen och det märktes att hon var väldigt engagerad i sina katter. Hon höll även en god miljö för missarna och man såg att de var harmoniska och hade det bra. Hoppas att du finner en bra uppfödare! Håller tummarna.
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Tog inte alls lång tid, kattungarna var födda så jag fick komma rätt snart och titta på dem och välja ut en.
Första: 4 månader Andra: 6-7 månader Men precis som Pilvis var mina tilltänkta avelskatter. Tror det är lättare att hitta en sällskapskatt.
SE*Astinis Ragdoll
Jag fastnar oftast för katter som redan är leveransklara, så för mig har det inte tagit lång tid alls. Ett besök och sedan göra upp om när katten kan hämtas eller levereras.
I Oberons fall hade vi bara kontakt via mail och telefon eftersom han befann sig 60 mil härifrån. Uppfödaren levererade honom och jag har för mig att det var 1 vecka efter att jag tog kontakt.
Sajtvärd Katter iFokus
#2 Har funnit en bra uppfödare. Vi är nästan grannar :)
Nu väntar vi på att honan ska bli dräktig. Verkar tyvärr som hon gick tom förra parningen :( Så vem vet hur lång väntan kan bli.
Men det är det värt när man hittat uppfödare som man känner är rätt!