God morgon!
Såhär kan det se ut när ens raggis väcker en kl 6 på morgonen, jamandes och väntandes utanför sovrumsdörren. Normalt brukar hon inte sitta i sin skolåda men denna morgon gjorde hon det. Trots att man är trött, så kan jag inte låta bli att älska den här katten. ❤️Det är som att ha en liten bebis.
Hur blir ni väckta? 🙂
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Här är det väckarklockan:) Men han kommer glatt springandes och möter oss i sovrumsdörren och pratar lite med oss :)
Till en början fick hon sova inne hos mig och min sambo, men sedan han börjat jobba har vi försökt få henne att sova i sitt klösträd i vardagsrummet. Hon börjar sakta men säkert vänja sig. Trots det kan hon inte låta bli att jama tidigt på morgonen, en halvtimma innan sambon ska vakna. Haha stackaren. Och ja, det kan inte vara lätt att vara katt. 🐱
Efter att min sambo gått till jobbet lägger hon sig i sängen med mig. Äntligen får hon sin lilla mysstund. Då kan det se ut så här. En nöjd katt. ❤️
#1 Vad gulligt!! Hur går det med din Cleo? Spännande att du ska försöka dig på utställning. Lycka till!
Vår Theo sover i sängen eller på nattduksbordet på min sida, något som vi är helt okej med just nu iallafall då det är så mysigt. Han går nästan aldrig upp innan oss, möjligtvis smyger han upp och äter men då kommer han tillbaka. Han ligger och drar sig i sängen med oss om vi tar sovmorgon till exempel. Ett underbart sätt som jag hoppas han fortsätter med, hans temperament är heeeel coolt. Sen följer han oss som en hund resten av dagen, och kryper upp i sängen när det är dags att sova igen 😍
#4 Åå, vad mysigt det låter. ❤️ Tycker ragdoll påminner lite om en hund till sättet, det med att vilja vara med överallt. Hur går det med kattgodiset? Vad blev det för något? 🙂
Jag blir väckt som jag tidigare nämnt någonstans väääääldigt tidigt på morgonen då han kommer och lägger sig på min kudde och spinner OCH ska envist tvätta mitt hår. Så hinner han inte smita in i sovrummet på kvällen så brukar jag stänga den för det är jobbigt att bli väckt 4-5 på natten varje morgon. Helt ok om han bara la sig och spann, men hårtvätten är störande. Tyvärr….
#5 Åååå vad fiiiin! Hans ögon är så vackra. 🐱
#7 Ja just det, du nämnde det i ett tidigare inlägg. Jag förstår att det kan vara lite jobbigt med tidig väckning. Det gäller väl att vara konsekvent, antar jag. Du kanske har en angenäm doft i håret som din misse älskar. Men visst, ingen vill väl väckas så tidigt, (om man inte är en nattuggla) . Sockan, hon har sin bestämda tid när hon ska väcka oss. Och jag vill inte att min sambo ska störas, men han väcks ändå. 😴Nästan en vecka slutade hon jama om kvällen när vi skulle lägga oss. Men sen har hon de senaste tre dagarna börjat jama igen, om än inte lika mycket som den första tiden som hon var hos oss.
Sedan har jag bara, av ren nyfikenhet, tittat på hur en löpande katt låter, via Youtube, och det låååååter verkligen. Då ska jag inte klaga på Sockans jamande. 🥵
#4 har inte hunnit köpa något godis ännu, tänkte prova något till helgen :D
#10 Ok, lycka till! Hoppas att du kommer att hitta något som din misse kommer att älska. 🙂