Kattsand????
Har sedan vi fick hem vår lilla kille i augusti använt märkena compact care och everclean. Det förstnämnda är väl en något billigare variant av everclean, som finns hos Grizzly Zoo och är deras egna. Båda har fungerat bra, men sanden från everclean klumpade sig bättre. Men det lilla problemet jag har nu är att jag börjar tröttna på att hela kissen luktar parfym efter toabesöken, och det sitter i ett bra tag. Har multi-cat eller vad den heter, som tar bort lukt extra mycket. Jag föredrar ju den fräscha doften i lådan, så helt oparfymerad vet jag inte om jag vill ha. Men att det liksom luktar "kattsandsparfym" i lägenheten börjar jag tröttna på. Kan ju inte vara kul för honom heller. Finns ju en kattsand som luktar svagt babypuder, tror det är extreme classic som har denna. Någon som testat den och isåfall, är den bra? Eller vilken everclean är bäst enligt er som har den? Kom gärna med förslag på sand, jag vet att man kan använda träpellets men det är inte aktuellt hos oss i dagsläget. 🙂
Icas egna milt parfymerade och klumpbildande kattsand är favoriten här hemma! Doftar gott men inte alls så starkt som annan kattsand kan göra. Den är dessutom klumpbildande och klumparna håller sig. Billig är den också! Rekommenderar den starkt :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Ever clean less track! Den luktar lite lite parfym, mest när man häller upp den. Katten luktar ingenting alls men det döljer ändå bajslukten! Tycker den är jättebra