Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1113 ggr
molntuss12
0

Kattunge kräktes mat

Min kattunge på nästan 5 månader hade kräkts upp mat idag när jag kom hem. Sista maten jag gav var Mjau kycklinglever, vilket hon fått tidigare. Hon har även torrfoder stående som hon inte äter speciellt mycket av.

Är det normalt att de kräks någon gång?

Nu sover hon, ska se sen om hon får i sig nåt o dricker.

Katthemsmatten
0

Det är inte ovanligt att katter kräks. Så länge det är enstaka gånger finns ingen anledning till oro. Bl a kräks de för att bli av med hårbollar. Det är bra att se till att det finns gräs att tillgå. Köp havrefrö hos en trädgårdsmästare plus en låg kruka och litet jord. Följ instruktionen på påsen. Ett mycket billigare sätt att odla kattgräs än de dyra varianterna i zoobutiken.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sanjica
0

Min kattunge har aldrig kräkts. Jag har läst att det kan också bero på hetsätning. Hur ser det ut när hon äter? Är maten färsk? Har hon diarré? Om det strular i magen, så kan du få tips här om vad som kan göras. http://hudiksvallssmadjursklinik.se/tips-och-rad-2/rad-vid-tillfalliga-mag-och-tarmbesvar-hos-hund/

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

molntuss12
0

Tack för era svar!

Hon äter snabbt så jag hoppas bara det berodde på det. Hon har varit lite lös i magen sen jag började med blötfodret. 

Idag mår hon toppen, så jag hoppas bara det var en engångsföreteelse. Blir lite orolig :) ska fixa kattgräs!