Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2365 ggr
[josskatitzi]
1

Färgbestämma ragdollungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har nyss fått min första kull Ragdolls och jag har problem med att bestämma färg på dom. De är endast 10 dagar gamla, så kanske är lite tidigt att se men jag ger det ett försök här. Mamman är rag f04 brunsköldpadd mitted med vitfläck, samt dilutionsbärare. Pappan är rag a21 blåtabby colorpoint. En av mammans föräldrar var blå. Enligt korsningsscheman så är möjligt utfall: 50% Colorpoint och 50% Mitted 50% Tabby Honorna kan bli bruna, blå, brunsköldpadd och blåsköldpadd. Hanarna kan bli röda, cremé, bruna och blå. Jag postar bilder nedan så kan vi väl se om ni kan hjälpa mig :) tack på förhand!

[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
0
Denna kommentar har tagits bort.
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[josskatitzi]
1
[Djupdal]
0

Det är jättesvårt från foton,, särskilt när man inte vet vad det kan bli, så föräldrarnas stamtavlor (namn) eller EMS-koder ett par generationer bakåt är en bra start. :)

[josskatitzi]
0

#13 i mitt första inlägg skrev jag allt :) "Jag har nyss fått min första kull Ragdolls och jag har problem med att bestämma färg på dom. De är endast 10 dagar gamla, så kanske är lite tidigt att se men jag ger det ett försök här. Mamman är rag f04 brunsköldpadd mitted med vitfläck, samt dilutionsbärare. Pappan är rag a21 blåtabby colorpoint. En av mammans föräldrar var blå. Enligt korsningsscheman så är möjligt utfall: 50% Colorpoint och 50% Mitted 50% Tabby Honorna kan bli bruna, blå, brunsköldpadd och blåsköldpadd. Hanarna kan bli röda, cremé, bruna och blå. Jag postar bilder nedan så kan vi väl se om ni kan hjälpa mig :) tack på förhand!"

[josskatitzi]
0

Mamma: S*Tomtebloss Mercedes http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/309810 Pappa: IDP*Amourella's Dream of Me http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/309810

[Djupdal]
0

#14 Ja titta det står ju där, :P hade väl alldeles för bråttom att scrolla bilder. :)

[josskatitzi]
0

Med tanke på att hon är dilutionsbärare och han är tabby så är det svårt för mig som nybörjare att se vad det kan vara så tidigt. Jag sitter och kollar bilder, läser beskrivningar osv för att jämföra. Men får nog ge det någon vecka till :)

Ominous
0

Hade varit roligt att se vad folk säger idag, när Sweet stuff är lite äldre, vad folk tror om färgutfallet :D

Han är underbart söt iallafall, och vad jag kan se kommer han bli finast!

MVH Emmy.

I wish I could write as mysterious as a cat