MUSH nya kattmat!
Ny info om den nya kattmaten från MUSH, för er som är intresserade. Det blir 2 sorter till en början, den tredje är fortfarande under utveckling.
Lanseras 1:a November
Tack. Det ska bli spännande att testa produkten. Däremot nämnde Matilda i ett inlägg via Paleocat till mig att det kan behövas ytterligare kompletteringar….?
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Hrmmm…. Såvitt jag förstår så ska det vara ett helfoder, dvs. komplett? Det har i alla fall varit tanken från början.
Vad kommer det att kosta tro? Såg att det skulle kosta 59kr/påsen, men inte hur stor en påse är…
Någon som vet om Zooplus kommer ta in det?
I wish I could write as mysterious as a cat
#2 https://www.facebook.com/PaleoCat?fref=ts
Scrolla till inlägget 31 augusti så ser du.
MUSH svarade såhär när jag frågat:
"Hej Sanja! Det beror helt på den katt man har. En normal, frisk katt utan extra behov äter det här som helfoder. Har katten behov att tillägg av nåt slag kan man tillsätta det, men det är upp till var och en att kolla just sin katts behov."
Blev bara förvirrad av båda svaren. Men antar att det sistnämda är det som gäller…..
#3 Jag tycker att påsen verkar se liten ut….Ingen aning om Zooplus planerar att ta in det, jag har iallafall inte sett Basic Cats produkter där, om jag inte missat något.
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Eftersom zooplus skickar från Tyskland tror jag det blir svårt att skicka till Sverige. Frakten tar för lång tid. Hade hoppats på en kycklingfri variant till min allergiker, men icke…
SE*Astinis Ragdoll
#5 Som jag förstått det så ska den 3:e sorten (som är under utveckling) vara kycklingfri; gris och nöt-baserad.
Skulle dock önska att de hade fler köttslag att variera med. Gris, kyckling och nöt uppfyller ju minimum, men fler sorters kött är ju önskvärt…
Men men, jag gör egen BARF o kan varriera som jag vill. Så att det finns färdigt att köpa ifall jag har för mycket att göra eller inte har ork att göra själv är ju bra! o/
I väntan på en ragdoll... <3
#4 Som jag förstår det så är det ett helfoder, men kattungar och andra med särskilda behov kan ju kräva vissa kompletteringar. Såvitt jag vet så får man inte kalla ett foder för helfoder om det inte är det? Men jag kanske minns fel.
Såvitt jag har förstått det hela så blir nya kattmaten mer som färskfoder och inte bara Barf, dvs. vissa tillskott finns redan i produkterna, så normalt ska man inte behöva komplettera något. Men det förutsätter att katten är helt frisk förstås.
Tycker att det är ett luddigt svar helt enkelt.
#3 Påsarna ligger på 800 g, om jag inte är helt ute och cyklar. (Varför kan det inte vara 1 kg förstår jag inte). Priset har jag inte en aning om men gissar att det kommer att kosta lika mycket som hundmaten.
Ja, det är lite synd att det är bara blir med tre djurslag varav en utan kyckling. Men kanske att det kan komma någon mer sort framöver? Mig gör det dock ingenting då jag har massor med vilt och kompletterar med kyckling, nöt, lamm och gris. Så det blir perfekt för mig att komplettera med den nya kattmaten, men givetvis har ju inte alla tillgång till vilt som jag har.