Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 3614 ggr
meyja
1

Liten blir stor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick hem en av mina sålda kattungar på vårt kattpensionat (som är öppet för bara Jörgårdenkatter <3) och det var så roligt att få se honom igen. Han är nu 8 månader och sist jag såg honom var han 12 veckor! Jag satt här vid datorn och bläddrade tillbaka bland bilderna från hans uppväxt och tänkte att fler kanske vill se hur färg, päls och proportioner kan utvecklas på en brunmaskad bicolour Ragdoll. ;)

Första bilden på S*Jörgårdens Othello, 10 dagar gammal <3

meyja
2

Othello 3,5 veckor <3

meyja
2

Othello 5 v <3

meyja
2

Othello 8 v <3

meyja
1

Sedan hände nåt med Othello vid 10 veckors ålder, han blev väääldigt gänglig och smal och tja…växte…öronen blev jättestora och "tofsiga" med vita hårstrån här o var… och ögonfärgen ljusnade och ….uppfödarmatte blev lite lätt förtvivlad… ;)

Detta höll i sig till leverans vid 12 veckor…och sedan har jag inte sett honom….

meyja
16

…förrän nu när han blivit 8 månader och han har blivit JÄTTESNYGG!!! <3

meyja
2

Jag brukar säga att man ska titta på Ragdollungar när de är ca 5-6 veckor gamla för att kunna se lite hur de kommer att se ut som vuxna.

Om ni tittar på bilden på Othello vid 5 veckor och jämför huvudets proportioner med den sista bilden när han är 8 månader så ser de mycket mer lika ut än exempelvis 10-veckorsbilden. När Othello är 3 år och färdigvuxen gissar jag att huvudets proportioner är ännu mer lika 5 veckorsbilden, tror till exempel att han kommer att växa i sina öron ännu mer. :)

Fast alla kattungar utvecklas inte som Othello, utan en del är  proportionerliga och mer "färdiga" vid 12 veckors ålder - men har ni en liten "fuling" vid 12 veckor så misströsta inte! ;)

Kattenmalte
0

Vilken härlig utveckling : ) Verkligen fin!

[Djupdal]
0

Kul tråd!🙂

SannnaH
0

Härlig tråd och jättefin pojke :)

meyja
2

Här har vi en till som var väldigt lovande som liten, men som vi "gömmer undan" i några månader nu och undviker att visa på bild ett tag för han är väldigt urvuxen just nu…  ;)

5 veckor:

meyja
2

7 veckor:

meyja
3

Han var snygg fram till ca 13 veckors ålder, här vid 10 veckor ser man hur öronen börjar resa sig rakt uppåt ;)

Hur han ser ut just nu får ni gissa er till! ;)

Återkommer med bilder längre fram, men den här killen tror vi mycket på!!! <3

Lena129
0

Å! vad roligt att få se bilder från uppväxten och framåt!

Kan inte låta bli att jämföra med shibavalpar och hur dom kan se ut vid 12 veckor - också gängliga, långbenta och med stora öron…:)

//

Lena

meyja
4

Sune fyller snart fem månader och ser idag ut såhär:

meyja
2

Han har inte alls samma bredd längre och ögonen har ljusnat…men han kommer att växa till sig. <3

[[Westmills]]
2

Intressant tråd…det är ju så roligt att se hur dom växer och utvecklas 🙂

blandiscasper
1

Gammal tråd men ack så trevligt och se :)

[Garntroll]
0

Gud så söta dom var. ❤️

[HundochKatt]
0

#17 Instämmer med dig. Finns många intressanta trådar arkiverade för den som vill leta.