Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1118 ggr
blandiscasper
0

katt ute i koppel

Hej

jag funderar på hur era katter beter sig ute i band? Cleo acceptera att gå ut, men är superfeg för allt det nya :) fler som har katter som är lite fega , men av ren nyfiken het så måste man ju kolla läget liiite :)

Ominous
0

Min katt jag hade innan var väldig typisk huskatt, väldigt framåt, försvarade sitt revir osv. Han sa defintivit ifrån om han inte trives. När vi skulle ha han i koppel sa vi direkt att han aldrig kommer acceptera det. Men det fungerade faktiskt väldigt bra, han gick ju självklart inte som en hund utan gick som han ville. Gick han åt fel håll fick du helt enkelt plocka upp honom. xD

Men jag vet andra katter som bara lagt sig ner och tvärvägrat.

I wish I could write as mysterious as a cat

Junkan
0

Jag tror att nästan alla katter "tvärvägrar" de första gångerna eller egentligen undrar vart benen tog vägen. Det är "look I have no legs" stadiet. Efter 5-10 utepromenader brukar de upptäcka att benen inte försvann när selen åkte på. Alla är dock individer så några tvärvägrar säkert också.

[HundochKatt]
0

I början hade jag min katt i sele på mina två uteplatser och det var trots ingen träning alls inga problem. Men jag ledsnade på att trassla ut honom hela tiden 🤪, så numer är han ute med mig och hundarna utan sele och lina. Visst har han gjort tendenser att klättra upp för staketet (har ganska högt), så till nästa sommar ska jag få hjälp att sätta kycklingnät överst och vinkla in det så jag slipper passa honom hela tiden i alla fall på baksidan. Framsidan får han vara med under uppsikt.