Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1230 ggr
ElisabethB
0

Ragdoll i en etta?

Hej!

Jag undrar om det skulle fungera att ha två ragdollkatter i en etta på ca 40 kvadrat. Eller om det är för litet.. (Ska inte köpa en till katt just nu, men kan ev bli raggisar i framtiden.)
Naturligtvis kommer de ut på dagliga promenader och har kattvänligt möblerat. 🙂

Tack på förhand!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

blandiscasper
2

Tror jag går alldeles utmärkt om man ha tillräckligt med aktivitet till dom, såg nån stans att dom hade gjort hyllor på väggarna som katterna kunde hoppa på😊 Smart om man kan göra nått sånt

Linika
2

Jag har en ragdoll och en bengal i en tvåa på 45m². det funkar alldeles utmärkt, man kan hitta mycket plats att springa runt och leka och klättra på :) Så jag tror inte att det skulle vara några problem på 40m² :)

Ominous
0

Jag har en 1a på 35kvm + ett litet förråd/sovrum på 4.5kvm. Funkar bra för mig, men jag har bara en sötnos än sålänge :)

Det är ju inte direkt en jätteaktiv ras, men ett bra klösträd och några leksaker är alltid uppskattat. Min har några bestämmda plater han ligger på som jag försökt tillgodose. Han lägger alltid alltid så nära mig som möjligt, så jag har fixat en liten filt som säng på skrivbordet tex :)

I wish I could write as mysterious as a cat