Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1320 ggr
blandiscasper
2015-11-09 18:45
0

Badat !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jippie! Nu äntligen har vi badat för första gången😊 Vill visa bilder och höra era åsikter 😊 Bakbenen blev lite knepiga Måste jag göra om det?

Ominous
2015-11-09 19:41
0

Ååh, vad härligt. Tog hen det bra? Jag fick hem en kattunge för knappt två veckor sen, så jag har inte badat honom än. Vet inte riktigt när jag ska göra det, vill inte skrämmas när han är såpass nyinflyttad, men samtidigt vänja honom så tidigt som möjligt :)

I wish I could write as mysterious as a cat

blandiscasper
2015-11-09 20:02
0

Han tog det bra :) har försökt badat honom 2 gånger förut,men då gick det inte, tror att jag inte var riktigt förberedd. Denna gång förberedde jag mig till tusen! hade jeans och skinjacka på mig! haha kanske inte ett måste,men jag valde det för att inte bli klösen, trots klippta klor. Nästa gång har jag nog nån annan mundering :) blev lite varmt.. jag var så fast beslutsam att bada så han liksom bara hängde med och jag tom fönade honom :) känns bra.  Lycka till med din lilla kisse:)

Sanjica
2015-11-09 21:00
0

Vad roligt att höra att badandet gick bra. Jag badar inte Sockan helt, utan bara när det är nödvändigt duschar jag bort lite klet om det fastnat i rumpan. Som tur är har man aldrig fått rivmärken.  Hon fullkomligt avskyr att bli blöt och vill ut från duschen. Men jag håller upp svansen bara lite bestämt och gör allt snabbt.  Försöker hålla mig lugn och samtidigt visa att hon inte kan undvika vatten helt och hållet. Direkt efter duschen får hon lite gottis som belöning och vips så visar hon sin tacksamhet genom att "pussa" på mig. 🐱

Någon gång har det gått att föna henne, men annars torkar jag med handduk då jag inte badat hela henne. Sedan tror hon såklart att fönen är en leksak. Knaskatt. 😂Hon föredrar att "tvätta" sig själv då haha. 

Jag tror att hon aldrig direkt kommer att uppskatta badandet, men hon kommer att vänja sig alltmer, hoppas jag. 🙂 Tror inte att uppfödaren badat henne, men jag är optimistisk på att det kommer att gå framåt. Glad för din/er skull är jag i alla fall!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Fabolousdolls
2015-11-10 06:54
0

#2 Har ni anmält er till utställningen:)?

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

blandiscasper
2015-11-10 18:44
0

japp vi ska ställa på lördag :) Måste bada honom en gång till i morgon då jag ser att jag fuskat ! sååå spännande!:)