Vaisto Cat
Hej!
Jag vill höra om någon testat Mushs nya foder Vaisto Cat? Hur upplever ni/era katter den? Sen vill jag höra om jag kan ge min 7 månaders gamla hona hel kycklingvinge (naturell från Kronfågeln ). Bör jag vara försiktig med benen? Klarar hon av att tugga den? Jag vet att den inte ska tillagas.
Sedan till en annan fråga: hur ofta bajsar era katter? Ursäkta för den detaljerade frågan, men undrar då min katt kan uträtta detta behov 2-3 dagar om dagen, ibland i något större klumpar, lite mjukare konsistens. Ingen diarré dock. Tror ni isåfall att Vaisto Cat kan balansera upp det lite? Trevlig helg!
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Jag har ännu inte testat den nya kattmaten (har inte kollat om den finns i stan än), så den frågan kan jag inte svara på.
Ja, du kan ge kycklingvinge till katten. Det kan man faktiskt göra från det att den är liten kattunge, så det är bara att köra på. Och nej, du behöver inte vara orolig för benen. Kyckling hör till det mest lättsmälta benen. Och ja, hon klarar av att krossa benen.
Min katt bajsar i snitt en gång om dagen. Men det är ju också en barfande katt som tar tillvara merparten av sin mat, innan resterna kommer ut. Han bajsar väldigt små högar. När han får blötmat (Mjau) då brukar det bli lite mer bajs.
Vaisto Cat kan säkert hjälpa till med avföringen, Med Barf blir det mindre mängder och ofta hårdare.
Tackar så hjärtligt för ditt svar och önskar dig en trevlig kväll! 🙂
Mina katter bajsar 1 max 2 ggr om dan. Barfas inte utan får Orijen eller Acana torrfoder.
//
Lena
Mina bajjar 1gång om dagen, de har fri tillgång till fem olika torrfoder + att de får blötmat två ggr om dagen.
#3 och #4. Tack för era tips. Dock undviker jag att ge min katt torrfoder. Med detta sagt hoppas jag inte att någon tar illa upp. Jag respekterar allas val oavsett vilken mat man ger sin misse. Jag har bara valt att göra så att jag inte ger min katt torrfoder.Jag uppskattar att ni delat med er av era erfarenheter med. :)
Mina barf-katter bajsar 1 gång varje dag, ibland bara varannan dag. Det är väldigt fast och små korvar, men inte smuligt. Och luktfritt!!! Gör egen barf dock och har inte fått fatt i någon vaisto cat påse att prova, men jag skulle tro att din kisses mage borde bli mycket bättre av det. :)
Min torris-katt som inte förstått att barf är mat plus är kyckling/spannmålsallergiker, äter Acana grassland torrfoder och hans bajsar 1 ggr om dagen, plus att det doftar obehagligt mycket..har dock varit värre tills jag hittade nått som funka…
I väntan på en ragdoll... <3
Ang benen så borde det inte vara några problem. Håll bara uppsikt när hon äter så hon inte kastar i sig benen o råkar svälja för stora bitar. :)
Mina vill inte äta ben, så de får sitt kött i bitar och benmjöl som ersättning för benen.
I väntan på en ragdoll... <3
#6 Tack för ditt tips! Ja jag har tänkt barfa så smått men inte påbörjat detta ännu,att göra egen barf röra. Jag har gett missen komplettdringsfodret Basic Cat med Mjau på tetra men haft slut på det ett tag nu. Ringde häromdagen sedan en djuraffär i Malmö,som ska få in Vaisto Cat i slutet av denna vecka som kommer. Tänkte att jag börjar där tills jag blir mer insatt i Barf metoden. Tack igen,och jag önskar dig en trevlig kväll! :)
jag har köpt Vaisto Cat kyckling till Cleo och han älskar den!:)
#9 Kul! :) Jag har använt de båda smakerna sedan en tid tillbaka och Sockan älskar Vaisto Cat också!
Jag tycker dock att det är lite synd att förpackningarna inte är större.
Vincent har redan förstått att man ska äta färskfoder, han provade idag :)
ja det blir dyrt att bara ge det, jag ger annat åxå :)