Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1112 ggr
HelenaMK
0

Neurologisk infektion

Vår lille kille på 16 veckor har idag blivit inlagd efter att han sen i natt inte kan gå många steg utan att ramla. Det visar sig att han har förhöjda värden av vita blodkroppar, dvs infektion. Röntgen och ultraljud visar inget. Han har piggnat till lite efter dropp. När man googlar på nätet verkar det nattsvart och som att vi ska förlora honom. Någon som upplevt eller hört om liknande symptom med en ok utgång??? Jag är desperat och förtvivlad. 😞

[HundochKatt]
0

Men usch, så tråkigt! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det, men jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!❤️

Sanjica
0

Jag önskar verkligen också att jag kunde ge dig ett svar, men detta har jag aldrig varit med om. Tänker på er och hoppas verkligen att han blir bra igen! ❤️

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

HelenaMK
0

Inga nyheter från djursjukhuset heller. De letar men finner inget. Vill bara ha hem vår lille plutt. 😢

OberonsMatte
0

Har man kollar öronen ordentligt? Balanssinnet sitter i öronen, så är det något knas där kan det yttra sig som dålig balans.

En gång när jag kom hem kunde min skogishane plötsligt inte gå utan tappade balansen hela tiden och ramlade omkull. I övrigt var han som vanligt och verkade mest förvirrad över att kroppen inte lydde, men jag blev jätterädd och for till veterinären i ilfart. Han var där över natten för observation eftersom man inte hittade någon uppenbar orsak, och dagen efter var han som vanligt igen! Det är nu flera år sedan och han har inte haft några återfall. Min egen teori är att det var något i öronen som kom i obalans.  Eventuellt hade han ramlat ner från en bokhylla när jag var hemifrån, för det låg böcker på golvet.

Sajtvärd Katter iFokus

HelenaMK
3

@OberonsMatte: tänk om jag fått ditt inlägg tidigare!  Du har så rätt, så rätt!! Visade sig vara en inflammation i mellanörat. Nu medicinering och så får vi hem honom imorgon. Två dygn av rent helvete är äntligen över!! Trodde vi skulle förlora honom 

[HundochKatt]
0

Åh, vad härligt att höra! 🙂

HelenaMK
0

@HundochKatt: Eller hur! :-) Värsta jag varit med om. Första gången med husdjur för oss, och så händer detta!! Värsta jag varit med om!

OberonsMatte
0

#5 Åh vilka goda nyheter! Man blir ju väldigt rädd när symtomen är så dramatiska, men, som sagt, det behöver inte alltid vara så allvarligt som det ser ut!

Sajtvärd Katter iFokus