Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1647 ggr
julietts
0

Hjälp inför kattungetitt!

Hej på er!

Imorgon ska jag och sambon åka och titta på vår (förhoppningsvis) blivande lilla kisse. Hon är nu 11-12 veckor gammal och kommer från ett katteri med "sverak-stämpel". Har gjort lite research kring föräldrarna och själva uppfödaren och tycker att allt ser bra och lovande ut.

Jag behöver dock er hjälp. När vi imorgon är och hälsar på kissen - Vad ska man tänka på att fråga? Vad för varningstecken ska man leta efter hos kattungen? Hur ska en frisk, glad och social kattunge bete sig när man hälsar på?

Tack på förhand!

[LoveUnite]1
1

Kolla öronen så de är rena o fina.
Kolla så hon ej e snorig, har fin päls.

julietts
0

#1 Tack, det ska jag hålla utkik efter :) Finns det något mer personlighets-varningstecken du vet om?

Cattis1963
1

Är bra om du ser om kattungen söker kontakt eller drar sig undan. Man vill ju gärna ha en kattunge som är sällskaplig, tycker jag i alla fall som älskar att kela med min jämt! Om kissen är stor eller liten har ju också betydelse. Min var liten för att vara en Ragdoll och han är fortfarande liten även om han nu är 3 år gammal. Nu gör det inte mig nåt alls och jag fattade ju redan när jag köpte honom att han inte skulle bli nån "jätten Goliat" precis. Han är hur gullig som helst ändå❤️❤️❤️

[[pimey]]
2

Kolla om föräldrarna genomgått alla hälsotester. Papper på att dom är ua HCM osv

LoAEmma
0

Hur gick det?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus