Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2518 ggr
E-edlund
0

Mitted eller colourpoint

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir inte klok på dessa benämningar. Vad kallas min honkatt? Mitted eller colourpoint

Ominous
0

Som jag fattat det så heter det colourpoint bland annat om tassarna är färgade. Men jag är absolut inte säker.

Men troligt fin katt iallafall<3

I wish I could write as mysterious as a cat

Vixxen
0
[HundochKatt]
0

Bilden visar en colourpoint. 

Här kan du läsa mer.

Martyparty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det ser ut som din hona har lite vitt på tassarna? Stämmer det eller är tassarna helbruna? Lite otydlig bild med tanke på mattan. En colorpoint har inget vitt. En mitten ska ha vita tassar och haka. Hade dock en tjej i min senaste kull som hade färgad haka trots att hon är mitted. Det är sånt som händer :).

SE*Astinis Ragdoll

[Isadolls]
0

Colorpoint ;)

E-edlund
1

Ah! Misstänkte att hon var colourpoint, men i hennes vaccinationspapper stod det mitted.. Det som gjorde mig lite snurrig 😄 Nej, vitt på tassarna har hon inte, kanske lite dåligt bildval..

Ominous
0

Det är inte alltid lätt att se skillnaden, speciellt inte när de är små :)
Hon har antagligen blivit felreggat när hon var liten

I wish I could write as mysterious as a cat

E-edlund
0

Kan säkert vara så! Nä.. Jag har märkt det. 

Redigerad av sajtvärden.

Denna kommentar har tagits bort.
OberonsMatte
0

#6 Har hon inte någon stamtavla?

Sajtvärd Katter iFokus

E-edlund
0

Nej, hon har ingen stamtavla :) vet att hon klassas som "blandras" då, men ville lägga in på ett forum där de flesta kunde någonting om det!

[HundochKatt]
0

#11 Det är ok, men är kattungen du visar på bild efter registrerade renrasiga föräldrar och ska registreras? Att jag frågar är för att vi här på Ragdoll i fokus inte stödjer buskavel och om det är så att det handlar om det så, ska bilden tas bort. Dvs. #9 och faktiskt även inlägg #8.

OberonsMatte
0

#11 Om det är en huskatt tycker jag att det är fel att använda Ragdoll-beteckning för att ange eventuell vifläck. Katten på bild ett är brunmaskad och katten på bild två ser ut att vara blåmaskad. Hade de haft vitfläck också skulle rätt benämning vara "- och vit".

Sajtvärd Katter iFokus

[[pimey]]
0

Katten är en brunmaskad huskatt och ingen colorpoint eller mitted! Även ungarna är 100% huskatter. Hoppas du inte använder benämningen ragdoll eller % hit och dit eller något annat för att säljer ungarna då det är falsk marknadsföring! och kastrera din hona sen vi har nog med hemlösa huskatter i Sverige

[HundochKatt]
0

#14 "Även ungarna är 100% huskatter"

Det vet vi inte än. Det behöver inte per automatik betyda att det är "huskatten" som är mor till ungarna. TS kan ju mycket väl ha flera katter, men det hoppas jag som Sajtvärd att jag får svar på snarast möjligt så jag kan radera inlägg som inte hör hemma här. Får jag inga svar snarast så gör jag det ändå enligt det jag skrivit #12.

[Isadolls]
1

Framgick inte ifrån början att det var utan stamtavla….

[HundochKatt]
1

#16 Nej, precis.

[HundochKatt]
2

Har redigerat i tråden och tagit bort det som misstänks handla om buskavel (om kattungar), då det strider mot sajtens regler.