Kattunge juckar
Min katt hoppar upp i sängen, står och mjölktrampar och spinner, sen hukar han sig och börjar jucka på täcket, detta även med könet ute. Varför gör han detta? Detta är inte direkt ett beteende som jag uppskattar.
Låter som att det är dags för kastrering xD
I wish I could write as mysterious as a cat
#1 men han är knappt 17 veckor, känns så himla tidigt för sånt beteende?
Ja, oj det var inte gammalt. Men det finns många som kastrerar sina katter vid den åldern, det är inget ovanligt idag. Gäller bara att hitta en vetrinär som har den kunskapen och känner sig bekväm med det :)
I wish I could write as mysterious as a cat
#3 det kan inte va nåt annat då? Och kommer det försvinna efter Kastrering eller kommer jag ha en katt som kommer sätta på diverse saker hela livet? Jag får ringa runt och kolla i veckan.
Katter kan bli könsmogna vid 4 månader så kastrera så fort som möjligt
#5 men är detta ett tecken på att dom är könsmogna då? Det känns inte som en vanlig beskrivning när man läser på internet? Får göra det.
#6 Min förra skogishane började jucka i samband med könsmognad, men han var nog 6-7månader när han började. Oftast mot mitt huvud(!) när jag låg i sängen och han kom för att gosa. Beteendet försvann efter kastrering.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag skulle kastrerat katten.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Min vuxna hankatt gör detta mot mjuka saker som kuddar och filtar som man lämnat i soffan. Han kastrerades som liten. Han vet att det är "fel", ser så skamsen ut men jag får inte bukt med problemet utan får ta bort alla prydnadskuddar mm från soffan varje kväll helt enkelt. Men det vanligaste är nog att det försvinner vid kastrering.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#9 men har han haft beteendet sen innan kastreringen? Vår lilla började med det rätt nyligen. Vi har nu testat allt, mer aktivering osv, men han gör det ändå. Har fått tid tills på onsdag, så hoppas att det försvinner efteråt för det förstör så mycket. Han gör det på våra täcken. Hade det varit en speciell kudde så hade han kanske fått ha sin kudde och jucka på, men vill inte sova med hans "problem". Så vi tar ner honom från sängen varje gång vi märker att han är på humör. Håll tummarna för oss nu!!
Nä det kom senare.
Ja lycka till!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus