Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1392 ggr
Nellieragdoll
0

Hosta/kvävning efter att ha druckit vatten

Hej, min ragdoll hona på 13 veckor beter sej lite konstigt tycker jag. Nellie är min första katt men detta känns ändå som något som inte är normalt.

Varje gång Nellie har druckit så lägger hon sej ner och typ hostar? låter nästan som hon inte får någon luft? det varar allt ifrån några sekunder upp emot en halv minut? varför gör hon så??? det händer endast efter hon druckit vatten, och det händer VARJE gång hon druckit. Först trodde jag att hon bara va lite för åpen och satte i halsen eller typ doppade nosen i vattnet. Men efter noga iakttagelser så är det inget av alternativen… Som sagt, hon hostar aldrig annars, endast efter hon druckit vatten..  Känner mej orolig…..

Nellieragdoll
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

såhär ser det ut…..

Nellieragdoll
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

även här ser ni kanske bättre…

_Felicia_
0

Hej! Min ena katt hostade också en del som liten. Andades även med öppen mun och flåsade som en hund. En dag fick han en kraftigt host attack och det lät som han kippa efter andan. Såg ungefär ut som på ditt videoklipp fast mkt värre. Vi åkte vi ner till veterinären. Det visade sig att han hade astma. Vi behandlade honom med astma medicin ( inhalator) dagligen. Nu får han bara vid behov, vilket är sällan. Så kanske ta en tur till veterinären för rådgivning. Min kunde dock hosta när som. Så jag säger inte att din katt behöver ha astma, men det påminnde om hur min egna kunde se ut vid ett host anfall .

Junkan
0

Det ser lite ut som när en katt har en hårboll på gång. Om det har varit så hela tiden sedan hon kom så är det nog inte det däremot.

[Isadolls]
0

Kan vara astma…började så på min kattunge som fick konstaterad astma, röntgades och visade förtätningar på lungorna 😕

HelenaMK
0

Hur har det gått?