En månad kvar..
Har tingat en fin liten ragdoll tjej här i Stavanger, Norge där jag bor nu. Nu är hon 7½vecka gammal och vi längtar så mycket efter henne!
NO*Snøglitters Betty Boop
hon är blå mitted
Min och min pojkväns första ragdoll, jag tycker hon är helt fantastisk allaredan nu och räknar dagar tills vi får hämta henne.

Vilken söt liten rackare! :) Hoppas ni kommer trivas ihop.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad söt och så charmig! Jag längtar tills jag ska hämta min sötis <3

(Angående bilden så får jag låna den av Simone/bästa kompis <3)
Han är 8, snart 9 veckor :D Och längtar såå mycket tills jag får hämta honom <3
Så söta de är!
Vi väntar på Jörgårdens Finneon, hon kommer hem till oss 7/11, det ser vi så himla mycket fram emot!
Har tyvärr inga bra bilder på henne men det ska ändras! På söndag ska vi åka och hälsa på henne igen och då blir det nog massor av bilder! :)
Finneon är blå bicolor.

#5 Lägg gärna upp bilder, vi hämtar Betty den 9/11 så vi kan ha nedräkning tillsammans :)
#6 Ja, vad roligt! Jag lägger upp bilderna på söndag!
Ska ni döpa om era kissar? Vi har bestämt oss för att döpa om henne till Daenerys! Ett konstigt namn, jag vet, men det är en jättebra karraktär i bokserien A song of Ice and Fire! HBO har filmat den som en serie (A game of thrones) se den om ni inte har gjort det! :)

idag har jag varit på mitt livs första kattutställning och det gav mersmak. Har redan nu bestämt att jag skall vara med i vår med lilla Betty om allt går som det ska. Så himla kul att kolla in alla olika katter och raser! En helt ny värld alltså :)
Vad roligt med utställning! Jag är också jätteintresserad av att ställa ut min tjej, även om hon ska steriliseras och "bara" vara sällskap! Det är ju lite kul och se hur andra ser på henne!
Tog en massa bilder idag men måste föra över dem till datorn först, så ska jag visa hur hon ser ut, lilla sötnosen! :)
#11 gud vilken söt kisse!! #8 jag valde namnet till vår grabb, eller hela kullen. Så han heter S*Diamondstars Guido, och kommer att heta Guido. Efter den ursöta gaffeltrucken från Cars. Hans bröder heter Ramone (jänkaren från Cars) och Diego (sabeltandade tigern från ice age) :)
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Då jag surfar med ipaden kan jag inte ladda upp bilder nu. Här är en bild på min lilla Guido, då han sussade så sött i fredags. http://lh6.ggpht.com/-KTO7OQ8gPRM/TpH1SN5QiSI/AAAAAAAAALs/vRxeqBw0BWk/IMAG0248.jpg

#13 Så söt!!
#8 Jag kommer döpa min Dooleys till något och just nu har jag fått alternativet att han ska kallas Ragge. Och jag går runt och säger antingen Dolle eller Lusse.
Jag vet alltså inte vad han ska kallas om inte Dooleys blir bra redan som det är :P
Herregud vilka söta kattungar, blir ju helt sjuk. Mina börjar bli stora nu så jag börjar fundera på 1 till men kan man ha tre raggisar hemma, kanske synd om de andra två. Ställer ut bägge och det är så kul, kul att träffa andra kattintresserade och så roligt att titta på alla underbara katter. Tur man inte är domare för i mina ögon är alla supersöta.
#16 Klart du kan ha en till! Jag tänker inte sluta förren hela lägenheten är full, ska bara övertyga sambon först! 

#11 OOOOOH vilka fina katter!! och vilka härliga färger!!
Igår på utställningen så var Royal Canin där och jag fick två påsar med kattmat (såna små då, men ändå!!) och det är ju alltid behövligt! Fick även två påsar med blötmat, ett mått och en liten mus. Det tyckte jag var väldigt generöst, jag var glad när jag gick därifrån :D
Kommer ni alla att ställa ut era småttingar? Jag har planer på att testa att ställa ut Guido till våren. Hur det kommer att gå, ska bli jätte spännande. Då jag inte har mycket koll på om han är "rastypisk". :D Men en gång ska ju vara första gången. Han säljs som sällskaps katt.
Vad ska ni ha för försäkringsbolag?

#19 Självklart! Min huskatt Maoin följer med också men inom närmsta framtiden kommer hon åka sällskapsklassen eftersom hon ska kastreras bara nästa månad så det kommer bara bli Dooleys som jag ställer ut antingen det här året eller nästa :P
#18 Tack snälla, det är lååångt till november! 
#19 Ja, det tänkte vi, ska få hjälp att vår uppfödare då jag har noll koll på hur det går till. Men jag tycker att det ska bli jätteroligt att både få feedback på sina sötnosar och se andra snygga katter. Antar att man lär sig massor och träffar massor med andra kattintresserade! Hur kan det bli annat är kul?!
Tror att det får bli Agrias försäkringsbolag men ska kolla vad Jörgårdens har för bolag, det ska tydligen vara smartast att ha samma!
#18 Tack snälla, det är lååångt till november! 
#19 Ja, det tänkte vi, ska få hjälp att vår uppfödare då jag har noll koll på hur det går till. Men jag tycker att det ska bli jätteroligt att både få feedback på sina sötnosar och se andra snygga katter. Antar att man lär sig massor och träffar massor med andra kattintresserade! Hur kan det bli annat är kul?!
Tror att det får bli Agrias försäkringsbolag men ska kolla vad Jörgårdens har för bolag, det ska tydligen vara smartast att ha samma!

Vi kommer ha Agria, det är det uppfödaren har och dom har rekommenderat.
Är en utställning här i Stavanger området i vår som jag skall vara med på, det var väldigt intressant och jag tycker at utställningar är kul. Har hästar som jag vart på utställning med förut.
Ojoj oj och mer oj! 
Vi har här hemma pratat om att skaffa en kattunge till, så att vår Guido kommer att ha lekkompis, och att de får växa upp tillsammans. Mailade runt lite tidigare idag. Och så började jag och en uppfödare maila, och hon skickade bilder.. jag är fast! Jag hade väl planerat att vänta liiiite längre, och sedan skaffa bicolor. Näe, nu ville det sig annorlunda.
En dundersöt brunmaskad colorpoint hona blir det. 9 november får vi henne hemkörd till Stockholm, ända från Vedum.
Jag vet inte hur jag ska stå eller sitta. Spricker av längtan.
Vi får hem Guido 4/11 och Astrid 9/11. Därefter blir det en maaasssa kattunge gos! Blir att bunkra upp med foder, leksaker, kattsand osv. 
Namn till lillfröken måste jag komma på. Hon heter S*Norrmans Astrid, men det passar ju inte riktigt ihop med Guido.. så kanske Geisha?! Ni vet, Fazer's urgoda Geisha choklad. 
Hur ska man orka vänta? Jaja, åker till mamma och gosar med Guido imorgon + hans kullsyskon. Får mig en liten kattunge boost innan.

#24 Nej gud vad söt, jag dör!!
Vad roligt att ha en blå och en brun colorpoint! Det låter perfekt! :)
Vi har också börjat bunkra upp. Nu har vi ju haft katt innan så vi har ju redan kattlåda och sådär, men det ska rengöras och köpas sand och grejer.
Igår beställde vi hem en Banana leaf klätterställnig! Vår förra katt, en perser, var inte så klättrig så vi köpte ingen då.
Så himla roligt, snart är det ju dax!

Jag har redan køpt alla kattsaker, det gjorde jag redan før fyra veckor sedan :O
Senast i går var vi på ikea och køpte en liten orm, en mus och en råtta till. Nu får hon inga fler leksaker.. eller?! :D
Det enda jag har kvar att køpa nu ær sand. Kattmat fick jag ju två små påsar så det ræcker ju en liten stund ibørjan och så får vi ett startpaket før kattungar också.
Ska snart och hælsa på lilla Betty igen och då ska vi ta med buren och en liten leksak till henne. Jag længtar såååå mycket!!
Jag har köpt hem "startpaket" från RC som ligger i plastlåda. Sedan har jag köpt hem RC kattungefoder. För det äter både Guido & "Geisha" för tillfället. Tänkte fortsätta med det ett tag.
Kattsand ska jag få utav "Geisha's" uppfödare, samt kattunge paket som innehåller foder osv. Leksaker finns det, en massa. Ska skaffa sån där pinne med fjäder i ändan, för det vet jag att katter älskar.
Kattlåda måste jag köpa, likaså transportbur, tror det blir två burar, för när kattungarna växer, lär de icke få plats i en. ;)
Nedräkningen har börjat, verkligen. :D

Nu måste jag ju få berätta vad som blev klart idag, nämligen att vi blir fodervärdar år Jörgårdens Flygon!
Det är kullsystern på bilden jag lade upp innan! Hon är en superfin, rätt tecknad brun mitted-tjej med jättefint temperament och det ska bli så kul att få två tjejer hem samtidigt!
Yay! 
Lägger upp ytterligare en bild på dem, sötnosarna! I vanlig ordning kan ni ju ignorera mig, jag vet inte vad jag håller på med! 
# 28 Men vad kul att få hem båda två. Då har ju tjejerna sällskap utav varandra, och ni får gosa dubbelt. 
Jag längtar något otroligt tills den 4 november och 9 november.
Den 4'e hämtar jag hem min dunboll från mamma. Då har Guido fyllt 12 veckor. Och den 9'e kommer "Sally" upp till stockholm med sin uppfödare.
Ska vara "mammaledig" med mina små sen.
Laddar upp en ny, men dålig bild på min pojke, som redan är 9veckor gammal.

#29&30 Såå fina!!
Just nu längtar jag till onsdag för då ska jag träffa Betty igen, förra gången lämnade jag ett halsband och denna gången blir det buren som ska följa med så hon kan vänja sig lite med den.
#29&30 Vad söta de är!!
Ja, det blir nog jättefint med två ur samma kull, då känner de sig trygga med varandra på det läskiga, nya stället! :)
#31 Vad bra att låter den nya kisen få vänja sig vid grejerna och er lukt, då blir det nog inte lika läskigt när hon väl kommer till er!
Vi ska också till våra tjejer snart, i helgen. Då ska vi skriva på foderavtalet på Jörgårdens Flygon och gosa med dem så mycket vi bara kan!
Visst blir man kattungesjuk! Vi har lagt bilden på sötnosarna som skrivbordsunderlägg så att vi ser dem så fort vi startar datorn. Jag vet inte hur smart det är egentligen, för varje gång man ser dem vill man bara ta bilen och åka och hämta dem på direkten haha! :)

Hej av en ren slump så hittade jag denna tråd och gud vilken tur att jag gjorde det! Min katt Sigge (S*Norrmans Constantin) kommer ifrån samma uppfödare och jag antar att dessa sötnosar är kullsyskonen då, eftersom datumen stämmer överrens. Nu blev jag glad! Lägger in en bild på Sigge! (syftar på #24 nu så att ingen blir förvirrad! Rosmarie Norrman är uppfödaren eller hur?) 😂
Med vänliga hälsningar