Kattunge i husvagn
Hej! Våra grannar funderar på att skaffa en ragdoll. Och nu är frågan om det går att ta med en liten kattunge på 2 månader i husvagn i sommar? De har den uppställd så de är på samma ställe. De ha haft katt förut men inte i husvagn. Någon som har erfarenhet av detta.
Jag hoppas inte att kattungen kommer vara 8 v vid flytt utan minst 12 v
Ja självklart! De är noga med var katten ska komma ifrån och letar seriösa uppfödare. Men frågan är mer om katten blir stressad av att bo så första tiden? De är väldigt måna om att det ska fungera annars så väntar de till efter sommaren.
Jag tror TS menade att skriva "i två månader", inte "på två månader". Alltså att katterna ska med på en två månader lång semester :)
Jag har ingen erfarenhet av detta. Min ragdoll är helt okej att åka bil med, och är allmänhet väldigt lugn. Jag planerar att ta med honom till min partner över helgerna snart, och se om han är okej med det.
Känns som att det skulle fungera iallafall, men beror ju mycket på katten. Man kan ju såklart inte räkna med att det ska gå. Så man måste ha en plan B :)
I wish I could write as mysterious as a cat
Ja jag uttryckte mig lite klumpigt. De kommer att ha haft katten hemma i ca två månader d.v.s den är då 5 månader och de är borta ca 4 veckor. 😌
Det tror jag inte är några som helst problem. Då lär de ju känna varandra, innan de ger sig ut på husvagnsresan. Men jag skulle nog träna ofta på att åka bil med katten så den vänjer sig från början.
Även träna att gå i sele kan vara bra. Katten lär ju inte vilja sitta inne i en husvagn hela tiden! :)
I wish I could write as mysterious as a cat
Det låter bra. 😊. Tack!