Bra kattsand?
Skulle vilja testa någon ny kattsand, för den jag har nu döljer inte lukten speciellt bra. Min ena kille har känslig mage så han behöver ha special kost och den luktar ju inte precis rosor när den kommer ut.. Så har ni något tips på någon bra kattsand som döljer doften? Just nu har jag testat evercleans multiple cat och tycker inte den döljer doften så bra.
Jag använder icas finkorniga klumpbildande sand. Mina 2 katter är nöjda sen jag bytte till den.

Jag skulle rekommendera Sjöbogårdens Crystal Clean
, eller eventuellt Pussy Kompakt
. De tycker vi är två bra sorter som vi har haft i många år.
Jag använder Peewee och tycker att det är toppen. Luktar bara lite urin när det är dags att göra rent hela lådan (byta pellets), men fungerar inte på alla katter.
Känslig mage? Du har inte provat med Barf? Många katter blir bra i magen av det.
Jag köper BestFriend's Cattia, den gröna påsen som är "Spring scented". Funkar utmärkt och doftar gott! Kostar ca 45:-/påse (5kg). Mina katter har aldrig brytt sig det minsta om att den är parfymerad, men skulle det vara känsligt så finns det även en svart påse i vilken sanden är oparfymerad 👍
Everclean (Lavendel) - Den kanske är dyr men vi är supernöjda. Det luktar aldrig något, utom när det är nybajsat med en för tillfället dålig mage. Då kan det lukta en kort stund.
Vår katt får dålig mage av torrfoder, aldrig av blötmat. Vilket foder ger du?
Tack för svar. Han äter ett veterinärfoder för känslig mage för de är de enda torrfoder som funkar för vill egentligen inte ge med spannmål i… Men hans mage klarar inte av orijen osv för har redan testat alla och han spyr bara upp de. Trodde först han va allergisk mot något men det är han inte. Blötmat tycker han om så ger han det också.

Varför måste han ha torrfoder om det funkar med blötfoder?
Därför jag har två ragdolls och den andra avskyr det. Men de va kattsanden jag frågade om någon hade något tips inte maten för jag har bytt och testat tillräckligt tycker jag och nu tycker katterna om maten så då tänker jag köra på det ett tag till.