Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 777 ggr
Linnea.lindroth
0

bajs hamnar utanför lådan

Hej. Jag har en kastrerad ragdoll kille på ca 6 månader som numera endast äter royal canin torrfoder då han vägrar blöt. Han är alltid duktig att göra alla sina behov i lådan men det senaste har det några gånger hänt att en liten bajskorv hamnat på golvet i ett annat rum än lådan. Detta är alltså efter han har varit och bajsat och inte innan. Jag upplever även att avföringen är lite lös. Vad tror ni att det beror på?

Maria
0

Det är inte så att han är så långhårig så att någon "klutt" hamnat i pälsen och ramlar av efteråt så att säga?

Jag har haft långhåriga katter och speciellt min sista katt klippte jag alltid baktill för det fastnade ibland i pälsen.

/Maria

OberonsMatte
1

Den sista korven hänger alltså kvar i pälsen och liftar in i ett annat rum?

Sajtvärd Katter iFokus

Linnea.lindroth
0

Hej. Det var min första tanke men när det hände tidigare idag så stod han också och försökte krafsa över det samt verkade väldigt bekymrad över att det låg på golvet. Tänker att han inte skulle ha brytt sig om det bara hade fastnat och ramlat av?

Karmatarerskanise
0

#3 Visst bryr dom sig ändå. De vill ju dölja sin avföring oavsett.

Maria
1

#3 Min långhårige katt skämdes över minsta lilla och försökte krafsa över så gott det gick.

T.om. hans kompis hjälpte till att krafsa😃

/Maria

Linnea.lindroth
0

Hej. Vad skönt att höra. Fick tvätta bort lite bajs från pälsen förut så förhoppningsvis är det så enkelt ordnat att det bara har fastnat på honom. För han är absolut väldigt långhårig. Stort tack för er hjälp

OberonsMatte
2

Mina katter har aldrig bajsat fel, men sk. liftare händer ibland och då blir samtliga katter väldigt bekymrade och försöker gräva över den innan jag tar bort den.

Sajtvärd Katter iFokus

Linnea.lindroth
0

väldigt skönt att höra då jag trodde att han inte skulle bli så bekymrad om den bara hade följt med i pälsen. Han är jätteduktig med lådan och har alltid varit det så det får bli en klippning ikväll :)