Omplacering av Vilgot snart 6 år
Hej Alla på Ragdoll i fokus!
Jag har varit medlem på den här sidan sedan 2013, och har funnit den helt sprängfylld av härliga människor som hjälper varandra med raggis-frågor i alla former. Anledningen till varför jag gick med var för att jag och min partner precis hade tagit på oss att omhänderta en lurvig, självälskade, morgonpigg och lekfull Ragdollhane som nu alltså varit hos mig som omplaceringskatt i tre år.
Allting har fungerat utmärkt med Vilgot, däremot så bröt jag och partnern upp ganska snabbt efter att Vilgot flyttat in, vilket innebär att han har bott hos mig sedan två år tillbaka. Tyvärr har jag som ensamstående person kommit till en punkt där jag inte längre kan erbjuda Vilgot ett så bra hem som jag tycker att han förtjänar utan att själv kompromissa bort stora delar av min vardag, som tyvärr måste få komma före att agera stödmamma till Vilgot. Jag tror det finns en massa fina kattmammor därute, och det är därför jag nu skriver det här.
Att jag söker omplacering till Vilgot är inget stressat beslut och jag kommer inte att låta första bästa person ta över honom. Om det inte är någon seriös person som hör av sig och är villig att komma och hälsa på oss och träffa Vilgot så kommer jag inte att gå vidare utan då bor Vilgot kvar med mig, så enkelt är det. Han är en riktig diva, och förtjänar att bli behandlad som en ;)
Vi bor i Malmö, och den som vill kan veta mer om oss och vår situation kan höra av sig på lizette.m.andersson@hotmail.com
Jag önskar er alla en fortsatt fin måndag!
Lizette Andersson