Svullen tass
Imorse när jag vaknade så såg jag att min 7 månaders killes tass var svullen, han haltar lite på den och tvättar den, men nyss så sprang han här inne och hoppade upp och ner dör klösbrädan, så tänker att han kan ju inte ha fruktansvärt ont i alla fall. Han låter mig titta på tassen men piper lite när jag trycker på den, så förstår att han har ont. Han är en innekatt, kan det vara något insektsbett eller har någon annan någon erfarenhet av vad det kan vara? Det kom ju så plötsligt! Han känns lite låg också :-( ska sjävklart ringa veterinären om det inte blir bättre under dagen men skulle bara vilja ha lite tips.
Jag har sett flera såna tassar när de gäller getingar och humlor. Oftast går det ner av sig självt. Jag skulle avvaktat lite och kolla hur katten mår i övrigt.
I wish I could write as mysterious as a cat
Jag känner också igen det där.
Min Lakritz fick en riktig fläskläpp första sommaren hos oss.
/Maria
Tack snälla ni för att ni svarade! Ska avvakta till imorgon och se, det ser lite varigt ut mellan trampdynan, kan det bli så av geting/humla?
Är det varigt så är det nog inget bett utan någon annan skada.
/Maria
Insektsbett brukar svullna upp hastigt, men det brukar ytterst sällan se varigt ut. Tycker att en veterinärkoll är på sin plats för det låter som att det kan vara en infektion av något slag.
Hur att det gått med tassen?
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Ringde och rådfrågade med veterinären igår och han tyckte att vi skulle avvakta till idag för att se om svullnaden gick ner, och svullnaden har lagt sig idag och det varar inte lika mycket, men ska åka in imorgon så dom får titta på det :)