Oberons fåtölj
För 10 år sedan köpte jag en billig Ikeafåtölj som var obekväm att sitta i och märkligt nog även ratades av samtliga katter. Men så en dag upptäckte Oberon fåtöljens dolda förträfflighet och sedan dess är det hans alldeles egna favoritplats. Bra på alla sätt och vis, perfekt placerad så att man har koll på om något händer när man tar sin lilla Ragdollsiesta och vit så att man kan håra ner bäst man vill utan att det stör!
Har era katter någon särskild favoritplats som bara är deras?
Sajtvärd Katter iFokus
Mysigt! Har inte någon speciell plats som är bara kattens mer än klösträdet, men han har en favoritfotölj som han gärna ligger i, men den delas av hundarna.
#2 Gulleplutten då! Vad är en egen fåtölj när man kan ha en egen kartong?
Härligt också med kattägare som respekterar kattens eget val och accepterar en och annan skruttkartong i inredningen.👍
Sajtvärd Katter iFokus
Charmig bild! :)
Min Milton älskar sin elementsäng trots att den är aningen liten för en ragdoll, men vad gör de! ;)
Han älskar också att ligga på soffkudden i hörnet av soffan. Soffkudden har böjt sig och format sig efter honom och är självklart full med katthår (svart soffa…)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Vår Sushi har två favoritställen. Han älskar att ligga i min armhåla när jag ligger i soffan… han lägger sig som en liten boll då. Sen gillar han att ligga i handfatet och stirra på en medan man gör sin grej på toa.. eller när man badar (men när han vill hoppa i vattnet när man badar så åker han ut…). :)
#5 Vilken myspropp Sushi verkar vara!
#6 Ja, här har vi sett katter som håller tillgodo med ratade fåtöljer, handfat och kartonger, men Edgar har minsann fått en egen kungasäng med både kronor, hjärtan och särskild madrass… Vilken lyx!
Att han dessutom använder den är fantastiskt bara det! 👍Vi vet ju alla att det vi tror ska vara roligt eller mysigt inte alltid stämmer med kattens uppfattning. 😉
Sajtvärd Katter iFokus
#7 det var faktiskt när jag skulle slänga Edgars skruttlåda jag hittade sängen i soprummet, en aningen söndrig och ranglig men ingenting som inte gick att snickra ihop igen och Edgar stortrivs med den nya "lådan" :)
#8 Det var ju billigt och bra och kul att han gillade sin kungliga säng!
#8 Ja, nu först ser jag att det är Edgar från inlägg #2 som har fått en ny viloplats. Ingen dålig uppgradering att gå från skruttkartong till en så flott bädd!😃
Sajtvärd Katter iFokus