Introduktion
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Nu blir jag nyfiken. Hur har ni introducerat två katter för varandra? Inom dem kommande månaderna kommer jag att skaffa en laperm kattunge (hane) till min ragdollhona (självfallet är hon kastrerad.) Jag bifogar ett klipp från Youtube för att visa ett exempel på introduktion. Men era erfarenheter gör mig nyfiken med och om ni har några andra tips, så mottages dessa tacksamt. Må gott!
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Sockan blev ett år i april. Hon har aldrig visat en tendens till att vara aggressiv utan är en rätt chill misse.
Jag har ju haft hundar och katter i stort sett hela mitt liv och jag har aldrig direkt gjort något väsen av introduktionen utan helt enkelt bara satt mig på golvet och öppnat buren så har valpen eller kattungen fått komma ut när de känner för det.
Har haft kompostgaller för så hundarna får titta på nykomlingen en stund innan jag släpper fram dem till nykomlingen.
Det här har fungerat bra för mig och mina djur.
#2 Tack för ditt svar. Min tanke är också att sätta ner transportburen, låta Sockan nosa lite och successivt låta den nya kompisen ta sina första kliv. Jag tror nog inte att det blir någon fara. Sockan räknas fortfarande som ungkatt och så har hon förmodligen inte uppnått full social mognad ännu. Men plan B har jag om det inte skulle funka. Man får helt enkelt känna in situationen. Jag tycker i alla fall att det är intressant att se hur vissa introducerar flera katter för varandra.
Det är säkert positivt att använda när man presenterar två äldre katter för varandra. Men tycker det känns överdrivet att göra allt de nämner.
Att låta den nya kattungen gå runt själv i ett rum först och sen byta plats efter en timme kan säkert vara bra däremot.
I wish I could write as mysterious as a cat
#4 Ja, jag funderade på det också när jag tittade på klippet. Det kommer säkert att gå bra. Tack så mycket för ditt svar.
#7 Härlig bild!😃 Visst ser man att det är bus på hög nivå(!) de roar sig med.
Sajtvärd Katter iFokus
#7 Det gör man sannerligen. 🐱