Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett01-medlemspresentationer
Läst 1264 ggr
Ominous
2

Nu är de äntligen kompisar :)

Förra fredagen var jag och hämtade en liten liten kattunge. Tanken var att Othello skulle få sällskap då han är så himla snäll och intresserad av andra katter. Misstänkte att han skulle bli en jättebra fosterpappa, och det har han verkligen blivit! :)

Den lille som jag kallar Poe var väldigt skeptisk först, fräste en del och sprang och gömde sig. Första nätterna fick han spendera ensam i vardagsrummet. Othello var snäll men han blev så himla glad över Poe att han var väldigt "på" och närgången, det tyckte nog Poe var jobbigt. Han blev till och med så rädd att han kissade på sig en gång, stackarn :(

Tog 2-3dagar så förstod Poe att Othello var snäll och lät sig bli tvättad. Nu tvättar han honom hela tiden och ligger och spinner ihop! Othello går efter honom och vakar över honom hela tiden. Han har verkligen tagit pappa rollen.

Ibland vill Poe inte riktigt bli tvättad och då brukar Othello hoppa på honom och bita han i nacken. Jag antar att detta är uppfostring, men när Poe säger ifrån mycket brukar jag ta bort Othello.

Det sjuka är att Poe börjat nosa sig in i Othellos mage under mys! Jag tror han försöker dia?! Haha! Othello verkar bli sur och gå där ifrån, så tror inte han lyckas. Jag antar att det inte är bra för honom? Kan väl bli irriterat? Någon som vet?

I wish I could write as mysterious as a cat

OberonsMatte
0

Vad roligt att de redan är så bra kompisar! Att Poe gosar in sig i pälsen och tycks leta efter en tutte är bara normalt och det är inte heller alltför ovanligt att den äldre katten (särskilt kastrerade hanar)  även tillåter snuttande. Att ett eventuellt snuttande blir så intensivt att det leder till hudirritation är nog ganska ovanligt, men skulle det ske kan man bryta beteendet genom att t.ex. sätta på en body.

Sajtvärd Katter iFokus