Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 680 ggr
busybear
0

Slagsmålsteknik

Hej!

Är det någon mer än jag som noterat att ragdolls är mästare i judo? Ser att när mina två kastrerade hanar bråkar med grannkatterna (den okastrerade eller Sotis som är kastrerad spelar ingen roll) så vinner de hela tiden genom att rulla ett halvt varv, komma i överläge och hugga efter strupen. De använder samma teknik som när de lägger sig, går ner på ena axeln och rullar runt. Helsmart, och de andra har inte en chans. Pälsen är ett perfekt skydd mot klor har jag märkt, inte en skråma på hela sommaren förutom några fästingar. Dessutom är de helsyskon, nästan alltid tillsammans och hjälper varandra  både med att jaga och försvara reviret. Så snacket om att de inte är anpassade för uteliv passar inte in på dem, de går in och ut genom luckan som de vill och trivs utmärkt, tyvärr kommer även nästan döda möss och fåglar in den vägen oxå…

Meow!

Karmatarerskanise
0

Att släppa ut sina katter när man vet att dom bråkar..

busybear
2

Tja, de har gått in & ut sedan de var lite drygt 1 år, kommer in och sover (frivilligt) i min säng kl. 23, har blivit tränade att jaga med laser, grässtrån & kastspö sedan de slutade dia, väger 6.5 kilo styck och har 18 klor och 30 tänder var så de klarar sig nog… ;)

Eliinn
0

Ragdollen är otroligt smidiga har jag lärt mig.  
Dem ser ju inte direkt så smidiga ut till utseende kan jag tycka men skenet bedrar!
Man riktigt ser hur min katt lugnt och metodiskt väljer hur han ska placera sina tassar för att kliva över blomkrukorna på fönsterbrädan utan att välta dem. Inte en enda gång har han vält något på fönsterbrädan!
Han har klivit över min andra katt när de båda stod på den smalaste delen på badkarskanten utan att det ens såg svårt ut.
Även en bekant till mig berättade hur grannkatten (ragdoll), en stooor sådan också hoppade upp hur smidigt som helst i ett träd och hon hade stått där med häpnad och trodde väl aldrig att denna stora klumpiga katt kunde hoppa upp i det trädet med sån lätthet.

När det är lekslagsmål här hemma med lillsyrran som är en huskatt så lyckas min ragdoll alltid göra nåt smart drag så lillsyrran hamnar i underläge.

Så med andra ord så nej vi ska inte underskatta ragdollen! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus