Ragdoll iFokus

Ragdoll

Läst 911 ggr
[Divineforestcat]
0

Behöver jag ta stamnamn för hane?

Hej!

Har en hane jag tänkt låta få gå i avel men undrar om jag behöver stamnamn för att ha en hane som kan para sig med 2-3 honor för att sedan bli kastrat?

MonicaLagerquist
0

Nej det behöver du inte.Det är honkattsägaren som behöver det för att kunna regga kattungarna.

Stolt ägare till tre La permer

[Elina07]
0

#1: Det visste jag inte!
Gäller detta för alla kattraser?
Jag trodde att båda föräldrarna behövde ha stamnamn för att avlas.

Pia-69
1

En renrasig katt säljs med stamtavla och har då automatiskt ett stamnamn. Om din katt inte har stamnamn är det en huskatt. Är din katthane renrasig?

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

[Divineforestcat]
0

#3: ja han är renrasig men googlade och då står det att man ska ha stamnamn fler än en registrerad kull och vill ju inte han skaffar kullar med honor som inte registrerar sina ungar så därför jag undra hur det låg till?

Pia-69
0

#4: Aha! Jag förstår, hoppas du har någon som lär dig allt om avel och vad det innebär, och om din hane är en lämplig avelshane, önskar jag dig lycka till.😻

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
0

#1 Ja det gäller alla raser.

[Elina07]
0

#6: att honan måste vara reggad?

[Divineforestcat]
0

#7: honan måste vara reggad och ha stamnamn om de är mer än en kull

MonicaLagerquist
3

Katten behöver inte ha stamnamn det är uppfödaren som ska vara medlem i en kattklubb Inom Sverak får man ta en kull innan man måste skaffa sig ett stamnamn.Det går bra att avla på en katt utan stamnamn.
Man kan om man vill föra på sitt nya stamnamn på den kull man haft tidigare om man vill.