Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1262 ggr
Ragstars
2008-08-24 16:25
0

Vaksiner

Hvilke vaksiner bruker dere å vaksinere deres katter med?

Er det noen typer dere har bedre erfaring med enn andre?

Yataz
2008-08-24 16:53
0

Mina katter har vaccinerats med;
Fel-O-Vax PCT vet.
Nobivac® Tricat vet.

Det har aldrig varit något problem.
Jag vet de som använder sig av avdödat vaccin pga att de fått reaktioner på sina katter när det gäller levande vaccin.

Jag har inga särskilda erfarenheter när det gäller olika vacciner…

Kanske andra här inne som har?

Martina

Yataz

Ragstars
2008-08-24 17:08
0

Mine katter vaksineres med Purevax RCP eller Nobivac Tricat vet, og kattene mine har aldri hatt reaksjoner på denne vaksinen.

Jeg har dårlig erfaring med Fevaxyn Pentofel, da mine katter ble slappe og trøtte i flere dager da en annen veterinær enn den jeg bruker fast satte denne vaksinen. Min huskatt fikk i tillegg en reaksjon på denne vaksinen i form av et stort sår på storlek med en norsk 5-krone, og såret brukte lang tid på å gro.

Azzis
2008-08-24 17:17
0

Jeg bruker Purevax RCPCh på mine katter, og har ikke hatt noen reaksjoner på den. Vet det er "rykter" om en del problemer, også dødsfall pga denne vaksinen, men vaksineprodusenten har ikke fått inn noen klager på denne vaksinen…Flört

Ragstars
2008-08-24 17:26
0

Norske veterinærer anbefaler ikke å vaksinere kattunger under 12 uker…

Hvorfor er det så stor forskjell på norske og svenske veterinærer, og på hva de sier?

De fleste svenske katter har jo fått 2 vaksiner ved leveringsklar alder, altså 12-14 uker gamle?

Azzis
2008-08-24 23:50
0

Dette er individuelt fra vet til vet, og hva vaksineprodusentene anbefaler. Dette gjelder også vedr revaksinering, noen anbefaler årlig, mens noen anbefaler hvert annet år. Og når så to forbund som er "så nerme" som NRR og SVERAK har forskjellige regler for vaksinering før utstilling, så kan man bli ganske så forvirret;)

Ragstars
2008-08-24 23:54
0

Ja, ikke sant!Flört

Det samme gjelder jo med kastrering. Noen veterinærer tidligkastrerer, andre sier 6 mnd, og noen sier ett år…

Men nå skel jeg ikke avspore her…det var vaksiner vi pratet om nåTyst