Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett01-medlemspresentationer
Läst 944 ggr
Blankan
1

Presentation av mig/oss

Kallar mig Blankan men mitt stamnamn är S*Cazmirau´s och jag har ännu bara fött upp Norsk Skogkatt men hoppas även i framtiden på att få uppleva små vita knyten också =)

Som ni kanske läst så har jag kastrerade ragdollhonor som var tilltänkta att gå i avel men av olika anledningar så fungerade inte vår plan som vi hoppats på =)

Våran första ragdoll är EP S*Öknebo´s Mary Read som säkert flera sett på utställningarna, hon är vår lilla utställningsstjärna och har delgett oss många härliga minnen.

I dagsläget finns ingen fertil ragdoll hemma hos oss men det riktigt rycker i fingrarna efter att få ha en i framtiden, gärna en blå colorpoint, då det är vår allra allra största favoritvariant av rasen.

Jag försöker hålla mig ajour med vad som händer inom rasen och tycker att detta forum var ett stort steg åt rätt håll då jag sedan lång tid tillbaka fått vara med på skogkattforumet och lärt mig ännu mer om just den rasen.

Jag hoppas få kunna lära känna fler ragdolluppfödare samt ragdollägare då rasen ligger mig varmt om hjärtat!

Ha det gott, mvh Mikaela

Tillemoras
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!

Nog känner jag till Mary Read, hon har ju knipit ett par biv ifrån Atlas, fast det är hon ju värd!!Skrattande

Vill passa på att tacka dig för prepareringstipset till Atlas som jag fick för ett år sedan. Efter det tipset så har jag fått bra bedömning på Atlas pälsGlad

Ha det så bra!

Mvh MAria

Tillemoras
0

PS Hur kunde du lägga in en sån stor bild????

DanDaras
0

Hej..

Va glad jag blir när du skriver att blå colourpoint är din favorit. Det var det för mig oxå från början. Fast nu tycker jag det finns så få bra blå cp på utställningarna, så jag har en liten dröm om at Sweetie skall ge från sig en kanon hona som är blå cp en dag…. Vi får väl se om hon tänkar ge mig det någon gång hihi

Hoppas du hittar din avelshona snart!!

Hälsningar från oss på Dan Dara`s

Denna kommentar har tagits bort.