Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 736 ggr
ProvinsiaRivers
0

svar till:frågor om löpbeteende

Eftersom inte många kommenterat detta så kan jag skriva om den lilla erfarenhet jag har.Alltid hjälper det väl nån.Har haft tre fertila honor:Den första var sköldpadda,fick första löpet när hon var över året.Visade sig sen att hon var inte riktigt frisk.Utvecklade fip när hon var 1 1/2 ungefär.Andra honan fick första löpet(en tabby) när hon var 6mån. Och tredje (vanlig colorpoint) när hon var 6mån.Och de två sistnämnda är inte släkt med varann.2 avkommor till tabbyhonan blev könsmogna vid 8mån.Resten är nog kastrerade vid det här laget i den kullen för de var till sällskap. Jag tror att det är både individuellt och lite ärftligt när och hur honor löper.Kan också säga att tabbyhonan markerade vid löpet och fortsatte med det även efteråt.Colorpointhonan var ganska förvirrad vid första löpet och markerade.Men har inte markerat efter den gången.Tror att första löpet är värst och speciellt om dom är väldigt unga då. Om honan kissmarkerar överallt är det väl bäst att hon har eget rum vid löp.För allas bästa??Fast man känner sig elak..jag är också väldigt blödig när det gäller katter.

Yataz
0

Svara i den aktuella tråden istället för att skriva en ny tråd.

Martina, Sajtvärd

Yataz