Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett08-aktiviteter
Läst 563 ggr
Yataz
0

Uppfödarträff i Umeå 20:e september!

Uppfödarträff & Medlemsmöte
Enbart för SRC's Medlemmar

20 september kl 10:00-ca 16:00 i UMEÅ
(Björkstakattens lokal)

Vi diskuterar med uppfödarna om avelskatter, vad man ska tänka på där, restriktionernas problematik, hur man väljer kattungar i en kull, lite genetik om så önskas eller problem av annan art som kan dyka upp. Kort sagt, vad uppfödarna själva vill ta upp.

SRC bjuder på eftermiddags kaffe och kaka

Vi avslutar dagen med ett medlemsmöte ca 15:00
Punkter att ta upp tills vidare; testresultat i PawPeds, standardändring.

Alla medlemmar är Välkomna, man behöver inte vara uppfödare, har man tankar om att börja med uppfödning är detta ett ypperligt tillfälle att få lära sig massor.

Anmälan senast den 7/9 till
Christine Landin
e-mail: christine.landin@landins-hund-katt.se

**VÄLKOMNA till en givande Ragdollträff och medlemsmöte!

/SRC**

Yataz

Yataz
0

Någon här som anmält sig och ska dit?

Martina

Yataz

Dreamdolls
0

Jag ska självklart dit!! Och som blivande uppfödare hoppas jag få lära mig MASSOR…Skrattande

Nina/ S*Dream Dolls

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Yataz
0

Har redan hunnit vara på en sådan uppfödarträff i samband med klubbmästerskapshelgen och jag kan säga att det var mycket givande, även för mig som hållt på 4 år. Man blir aldrig fullärd. Alltid lär man sig något nytt.

Så dessa uppfödarträffar är guld värda även om man inte är nybörjare! Glad

Martina

Yataz

dara
0

skulle vara jätteskoj att komma men jag är bara medlem i bjärkstakatten och ingenting mera just nu, lite synd att man var tvungen att vara medlem för hade verkligen velat komma.

om det finns platser över kanske???

ItchyKoo
0

Jag ska dit, och jag är helt säker på att det kommer att bli mycket givande!!! Glad Jag hoppas att MÅNGA kommer och visar att det finns intresse och behov av liknande arrangemang uppe i Norr!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se