Hane skall para för första gången
Hej
.
Har en fråga till någon lite mera erfaren uppfödare??
Min ´´lilla´´ hane börjar nu att bli stor och skall väl snart till att få börja att träffa någon av sina damer här hemma .
Har en liiten erfarenhet att det kan vara lite bökigt i början,finns det någon som har några bra tips och råd??
Kan dom bli arga på honan i början etc.?
Kram Mia.

Jeg pleier å ha de i samme rom, men en av dem i bur (hver sin tur) en god stund slik at de kan bli kjent med hverandres lukter. Og jeg venter til hunnen er skikkelig i løp før jeg setter de sammen, slik at sjansen for at hun er klar er størst mulig. Om hunnen ikke er klar, kan hun bli litt "kvass" mot hannen.
Lykke til
Ja, första gången Ecco skulle prova på det nafsade han lite försiktigt i honans bak, vilket inte var populärt 
Det tog ett dygn innan han fattade galoppen och var i full gång att para
Martina
Yataz

Hej igen!
Tack för svaren,jag skall ultra ljuda honom nästa vecka och sedan får vi väl se om även han gillar att nafsa i tjejernas bakar
.hihi
Det skall bli spännande att se hur det går.
Undrar om man måste ha dom i bur även om dom känner varandra från start?Det har ju varit hans buskompisar hela tiden.
/Mia
#3 Då tror jag inte du behöver ha de i bur.
Men ibland kan det vara svårare när de känner honan för det är ju en kompis 
Du kan ju skilja dem åt när honan kommer i löp, för att sedan återförena dem när honan är igång ordentligt. Så kanske han är mer sugen 
Jag vet annars en del hanar som inte parar "egna" honor utan bara andras
Martina
Yataz

okej haha min vanliga tur då,får hoppas att det går vägen i varje fall,för det är hans bästis som är den tilltänkte
.
/mia
#5 Det går nog säkert bra när hon väl är igång i löp. Lycka till!
Martina
Yataz