Först ut med lite bilder...

**Marrics:
**Du måste då alltid frestas 
Helt bedårande
Martina
Yataz
Jättefina katter!!
Men, inte visa bilder på kattungar då jag är sååååååååååå sugen på en till liten raggis ;-)

Jeg er såååå kattungesyk!!!
Jeg lengter og lengter…

**Marrics:
**Snart måste jag sätta upp besöksförbud för mig själv i denna tråd 
Martina
Yataz

Wermdos:
Åhh, vilka nallebjörnar
Martina
Yataz

Yataz: Så får man inte göra! Jag drömmer ju om en röd Raggishona! Hade jag haft ekonomiska möjligheter så hade Fifi omedelbums fått ett nytt hem!! Hon är verkligen HELT underbar! 
**Tejjan:
**Just nu skulle jag vara glad bara jag fann henne ett bra hem.
Martina
Yataz

Yataz:
Oj oj oj… inled mig inte i frestelse, jag kan redan vägen… *suck*
Helt underbara kattungar Unni!!
Martina
Yataz

Undra varför man alltid blir varm i hjärtat när man ser fina kattungar
Super söt bebisar Unni.

Martina, du kan väl göra en ny bildtråd med stora bilder istället för dom här pytte pytte pytte små bilderna, måste ju hämta glajjerna
Maria, klicka på bilderna så händer det grejer!
//Brittmarie
Haha, ja tanken var ju egentligen att man skulle starta egna bildtrådar istället för att posta bilderna i min bildtråd
Skämt och sido…men skapa gärna egna bildtrådar.
Det blir inte så rörigt då
Martina
Yataz

S*Goa Kissen's Flickan, bicolour, ble BIS som junior med ett "mitted ben"
Behold henne du om magefølelsen sier det

I den takt som ragdollen växer idag och ökar så måste vi uppfödare börja sära på utställningskatter och avelsdjur. Ragdollen är idag en av den största rasen efter skogkatten på utställningar, domarna måste ju bli hårdare på våra katters färger och mönster då vi har hela 25 poäng på färg/mönster. Visst står det önskvärt vita ben på bi-colorn men strävan för oss är ju vita ben, jag tycker det är lite mycket med nästan ett mitted framben på en bi-color.
Men detta ansvar att vi får rätt tecknade katter och en högre standard ligger ju hos oss som uppfödare.
Mina erfarenheter med avel av dessa feltecknade katter är att det kommer alltid igen på avkommorna i varierande grad, även om det sägs inte vara genetiskt betingat, men fläckar/osymetriska V:en/ färgade ben hamnar oftast lika på avkomman.
#41 Intressant. På en av mina första honor som har ett mittedben såg jag detta och några av avkommorna fick likadant.
Det ska bli intressant att se vad Extreme kommer ge som har likadant, men där har ingen av föräldrarna eller bakåt så.
Menar du att vi bör bli hårdare och inte använda dessa feltecknade i avel?
Martina
Yataz

Inte i avel så länge det är bra typade katter med bra saker att tillföra aveln, men det jag menar är att vi måste skilja på en utställningskatt och avelskatt.
Alla katter är inte utställningskatter men kan ändå vara toppen som avelskatter, och det måste vi som uppfödare skilja på.
Eftersom ragdollen är en så pass stor ras nu, och vi kommit en bra bit på vägen med både typ och standard på katterna så kanske även vi uppfödare ska kliva upp ett pinnhål och bli mer kritiska på de katter vi säljer till utställning.
#43 Då är jag helt med och håller med dig 
Förstod inte hur du menade tidigare..
Martina
Yataz