Fodervärd
Hej! Har lite tankar kring detta med fodervärd, är det bara jag i ragdollsverige som använder mig av fodervärd? Mina tankar kring fodervärd är att kunna föda upp på fler honor än mina egna, eftersom någonstans finns ju en gräns hur många katter man kan ha, är det något fel i det eller vad tycker ni??
/Ann
Absolut inte! Dom flesta uppfödarna tror jag använder sig av fodervärdar.Man kan ju inte fylla huset med en massa katter.Det mår ju ingen bra av.Och sedan får ju någon lycklig människa en egen ragdoll lite billigare i slutändan.
Har inte nån erfarenhet av fodervärdar själv än så länge själv,hehe.MEN jag tror att jag kommer att få det framöver.
Jag har 3 st fodervärdar och det har fungerat utmärkt!
Tackar så för att dessa underbara männsikor finns!
Som sagt kan man ju inte ha hur många som helst hemma och det är för oss utmärkt att ha fodervärdar nu med ett litet barn och man kanske känner att alla katterna kanske inte får den uppmärksamhet de förtjänar.
Då kan man lättare fortgå med sin uppfödning, samtidigt som man hinner med de man har utan att ha dåligt samvete.
Martina
Yataz

Jag har också fodervärdar och tycker det har fungerat fantastiskt bra.
Vi har ursöta bebisar !!!!
Hej!
Jag har ju också en fodervärd och tycker det fungerar jättebra, men ibland tycker jag det upplevs att folk tycker det inte passar sig att "ge" bort sina katter, kan man inte ha dom hemme ska man inte ha några alls.
/Ann
#4 Hmm, jag har då inte hört någon säga så i alla fall. Men alla är vi ju olika.
Jag tycker det är ett alldeles ypperligt sätt att komma vidare i sin avel utan att samla på sig katter hemma.
Martina
Yataz