Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 658 ggr
Yataz
0

Fiffi ska kastreras nu..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorrn bär det av till veterinären eftersom det är dags att kastrera Fiffi.
Fiffi är den röda mitted honan som jag ännu inte fått såld som nu hunnit bli 11 månader gammal. Aldrig haft kvar en kattunge så länge. Men hon är så mysig så det gör i och för sig inget.

Hon har löpt några gånger nu och eftersom hon inte ska användas i avel så kastrerar jag henne nu. Då tror jag Ecco också blir gladare och kommer med mer i gänget. De har ju varit frånskilda nu för att undvika tjuvparning som så lätt kan ske.

Det är ju inte första kastreringen jag är med om, men ändå känns det alltid lika pirrigt tycker jag.

Håll nu tummarna för att allt ska gå bra!
Ayla ska också följa med och få ett friskhetsintyg då hon flyttar på söndag, min lilla gumma.

Nä, dags att sova så jag orkar upp imorrn…

Martina

Yataz

Tejjan
0

*Håller tummarna hårt*

Yataz
0

Har precis varit hos veterinären och nu har Ayla veterinärbesiktats och är frisk så hon kan flytta på söndag.
Lilla Fiffi fick spruta och somnade in och jag ska hämta hem henne i eftermiddag. Min lilla gumma.

Martina

Yataz

Yataz
0

Idag har alltså Fiffi kastrerats och det har gått jättebra Skrattande
Självklart har hon varit lite tagen idag min lilla gumma, men hon är nog piggare imorrn.
Veterinären hade gjort ett så himla litet snitt också så där sitter bara tre stygn och jag tror det kommer läka snabbt. Ser jättefint ut.

Så nu kan jag andas ut att det gick bra, men det visste jag väl egentligen hela tiden..

Martina

Yataz

Tejjan
0

Åh, vad skönt att det gick bra! Då kan jag släppa tummarna nu då… Glad