Blå bicolor eller blå bicolor tabby?
Ja, vad gillar ni bäst och varför?
Vi planerar på att skaffa en till ragdoll och då en blå biclor, men nu då jag är in på alla möjliga hemsidor så har jag även upptäckt blå biclor tabby. Och tycker att den kombinationen också är rätt snygg. Men, jag tycker det är så svårt att se hur tabbyn blir då katten blir vuxen, jag vill inte att det skall vara för randigt. Då, kanske det är bäst att satsa på en blå bicolor? ;-)

Tja, det är ju en smaksak. Jag tycker inte att ränderna är så framträdande på en blåtabby bicolor, de är ju ganska ljusa i kroppen.
Men färgen är ju fortfarade relativt ovanlig, så det kan ju kanske vara svårare att få tag på en?
Men du kan ju hålla utkik efter kattungar av båda färgvarianter, och så väljer du den kattunge du fastnar för helt enkelt!
#1: Tack för ditt svar :-)
Och, ja det är en smaksak ;-) Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag tycker ;-) De uppfödrare jag har kollat in har eller kommer att få blåtabby bicolor eller blå bicolor.
Jag visste inte att blåtabby bicolor är en ovanlig kombination. Jag har nog bara råkat hamna på hemsidor som har just blåtabby bicolor 
Men, det är så spännande och roligt att titta runt och vänta in den rätta "killen!" ;-)
#1: Kom på en sak till du skriver "Jag tycker inte att ränderna är så framträdande på en blåtabby bicolor, de är ju ganska ljusa i kroppen."
Då är min fråga är blåtabby bicolor ljusare i kroppen än en vanlig blå bicolor? Eller uppfattar jag dig fel?

Jag menade väl egentligen att blåtabby är ljusare än bruntabby och därför inte får lika skarpt tabbymönster som en bruntabby. Men det är ju även sant att en blåtabby blir ljusare än en blå pga ränderna. Precis som en bruntabby är ljusare än en brunmaskad.