Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 932 ggr
Yataz
0

Ersättning skadestånd

Det är så att min man har försökt få hjälp av sitt fackförbund i ca 2,5 års tid angående rättigheter under en anställning år 2006.
De har inte hjälpt honom hur mycket vi än har ringt dem och bett om hjälp att få ärendet uträtt.
Nu efter mycket om och men har de tagit tag i det, efter 2,5 års tid!!
Då får vi höra att ärendet är utdött! Så som vi har tjatat efter hjälp så är det knappast vårt fel.
Vi har båda mått väldigt dåligt under dessa år av utredning och kännt att vi inte kunnat gå vidare.

Till slut erkände de brister från deras sida och skickade en blankett vi ska fylla i om ersättning för att vi inte fått hjälp från deras sida.
Men nu är problemet att vi ska fylla i en ersättning vi vill ha och jag vet inte vad man ska begära?
Vet att det är svårt för er kanske på rak arm att bedömma när man bara läser kort så här. Men ni kanske vet på ett ungefär vad man har rätt till? Vad skadestånden brukar ligga på?

Det är första gången vi råkar ut för något sånt här så jag har ingen aning.
Jag vill inte skriva för litet belopp, men heller inte alldeles för mycket så vi kanske inte får någonting alls Skäms

Hoppas någon kan vägleda mig lite! Tacksam för era idéer!

Martina

Yataz

Marrics
0

Har du inte rätt/möjlighet till någon juridisk hjälp via ditt fack eller hemförsäkringen. Verkar vanskligt att ge ett råd rakt av. Vore tråkigt om ni går miste om en större ersättning.

Så mitt råd. Kontakta en juridisk kunning.

Lycka till

AnnSofi

Yataz
0

#1 Jag vet faktiskt inte om vi har någon rätt eller möjlighet till juridisk hjälp.
Har inte tänkt på det heller. Men ska kolla upp det imorgon.
Tack för tipset!

Martina

Yataz

Yataz
0

#1 Ville bara uppdatera och facket var inte lönt att få hjälp av eftersom det är av dem vi kräver ersättning. Men däremot går det på vår hemförsäkring och vi fick kostnadsfri rådgivning genom försäkringsbolaget så nu vet vi vad vi ska begära i alla fall. Det återstår att se om vi måste dra in advokat, men jag hoppas att det går att lösa ändå.

Tack för tipset om hemförsäkringen, AnnSofi, annars hade vi aldrig kommit vidare!

Martina

Yataz

Marrics
0

Så bra!!! Inte lätt att fajtas med gubbarna själva utan kunskap. Nu håller jag tummarna att ni får en bra ersättning plus för sveda och värk!!

Kan ibland vara värt pengarna för advokat om det rör sig om lite större summor.

Lycka till

[Saiva]
0

Får jag bara fråga vilken fackförbund det gäller? En kusin till mig(och många andra jag känner) har liknande erfarenhet från Kommunal tyvärr.

Yataz
0

#5 Det här gäller Hotell & Restaurang Facket.

Martina

Yataz

[Saiva]
0

Ok, tack! Då vet jag vilket fack jag INTE ska gå med i.