Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1024 ggr
Ragedys
2008-09-30 13:51
0

Blod type

Hei,

Sitter nå i den situasjonen da jeg har testen noen av kattene min for hvilken blod type de har. Fikk gjort det med en hurtig test hos min veterinær. Nå hører jeg at det er ikke altid den er riktig? At det kan gjøre utslag på B om katten er en A men bærer på B. Har noen andre gjort dette og senere fått sendt inn blod prøven for en ekstra sjekk?

OldTowns
2008-09-30 18:11
0

Vi gjorde ett snabbtest på en av våra honor och den visade fel blodgrupp. Anlitar numera LaboKlin för blodgruppering.

Yataz
2008-09-30 21:55
0

Jag har också hört talas om detta.
#1 Vad är det som gör LaboKlin säkrare? *nyfiken*
Kan vara bra att veta..

Martina

Yataz

Ragedys
2008-09-30 23:43
0

Har tatt nye prøver av gutten min…og den lille skjønne jenta jeg har her hjemme. Så nå er det bare å vente i spenning om det er det samme eller ikke.

OldTowns
2008-10-01 17:30
0

# 2. Detta är på inrådan av vår ordinarie veterinär. Och honom får jag helt enkelt lita på. Observera att snabbtestet utfördes av en helt annan veterinär.

Yataz
2008-10-01 17:36
0

#4 Ok tack för svar.
Jag tror nog att Susan Little kommer att prata lite kring detta när hon kommer till oss nästa år i samband med Int. Ragdollutställningen.
Hon pratade lite om det på SVERAKs seminariedagar förra året.
Så om inte annat kan man ju ta tillfället i akt och fråga lite kring detta då.

Martina

Yataz

Heros
2008-10-01 23:20
0

Jag har använt Genlabb Niini i Finland för blodgruppering, man får svar snabbt och inget krångel.

AakresRagpride
2008-10-02 00:03
0

Hoi mariann!

Det var da laboklin som ble brukt på klinikken, det mener jeg vitterlig

det var ihvertfall..

Men kjempebra at du tester igjen, lite kjedelig om slike tester kan

avvikeObestämd

Azzis
2008-10-02 00:08
0

#6 Tar de bare prøver med blod, eller kan man bruke svaber test?

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg har hørt at man kan ta svaber test, men at man da ikke får svar på annet enn hvilken blodtype de har, og ikke hva de evt er bærer av? Og at de ikke skilner mellom A og AB.. Noen som vet?

Ragedys
2008-10-03 13:51
0

De tok blod av katten og sjekket det med en liten test sak. Og der sto det at det skulle vises om katten var A, B eller AB. Fikk jo en A og på den ene kattungen og B på moren og broren. Har som skrevet tidliger at jeg har tatt ny blodprøve av broren og en av den andre kattungen jeg har nå. Men hun har jeg ikke testet før. Så når jeg får svar der så har jeg ikke noe å sammenligne med. Spennende blir det iallefall

Ragedys
2008-10-06 13:48
0

Ja nå har jeg fått svar. Hoppet i taket jeg. Begge mine jenter…altså kattungene er A. Selv den brune som ikke har noe tegn slik sin søster har hatt. Tørket halestump… Men hannen min som ble B på en hurtigtest er fortsatt B. Så da er jo konklusjonen at hurtigtesten vi brukte er rett.  Men men …utrolig glad i dag uansett…Tungan ute

Ragstars
2008-10-06 14:31
0

GrattisSkrattande