Din nästa drömragdoll?
Hur ser din nästa drömkatt ut?
Dvs om du ska/skulle skaffa en ny ragdoll, hur vill du då att den ska se ut? Hane eller hona? Några andra speciella egenskaper? Utställningskatt eller en med charmig felteckning?
Alltså de yttre egenskaperna, självklart är att den ska vara frisk och ha bra temperament!
Min egen önskelista ser ut som följer just nu:
-Hane
-Mitted (gärna med bläs) eller bicolour
-Helst korrekt tecknad, men andra egenskaper går före mindre färgfel.
-Brun (med dilution) eller ev. blå eller choklad
-Förutsättning till bra storlek (stora föräldrar)
-Bra typ, kraftig benstomme, brett huvud
-Bra pälskvalitet, behöver inte vara jättelång bara den är silkig
-INTENSIVT BLÅ ÖGON :O)

Mn drömhona är en kopia av min avelshona S*Happy Rag´s Mara fast utan vitt på örat
Vad det gäller en hane….hmmmm
*En kopia av S*Pocahontas Mr Magic eller en stor maffig brun colourpoint hane med tydliga kontraster på pointsen. Färdigväxt så ska hans vikt ligga runt 8 kg, hans ska självklart vara bra typad och älska utställningar
Det är alltid kul att drömma!!!!!! 
*funderar*
Kråkan a.k.a S*Heros Grace JW i macho-variant (alltså en hane) hade jag inte tackat nej till…
Fast gärna brun bicolor istället och med super-ögonfärg!
Och med Krickelins Tamino-temperament!
Dvs. en kelig gospropp som ÄLSKAR att showa på domarbordet.
Var hittar man en sån?!

Jag vet faktiskt inte…det finns så många varianter som jag skulle vilja ha och jag känner just nu att jag endå inte kan skaffa fler. Men fler bicolors blir det nog inte iaf…det är nog den teckning jag känner minst för om jag ska va ärlig. En mittedhona kanske det blir nästa gång :oP
Min drömragdoll en choklad-sköllpadd bicolor hona med rätt ragdoll look ,rätt type, mörk-blåa ögon och lika mysig temperament som min lille kille här hemma !
Tror inte att jag kommer att skaffa en hane till för att jag kommer alltid jämföra med min Apollon.

Jeg tror at jeg redan har funnet min drømmeragdoll, men jeg må lære henne å kjenne først:) Hun kommer hjem til jul, og er den vakreste julepresang jeg kunne ha ønsket meg!!
Hun har intensive blå øyne, et perfekt bliss (jeg liker når blisset er en jevn V og treffer øynene på midten)
En maffig kropp, en silkig pels og et vakkert uttrykk!
Det viktigste av alt, og som er mitt største ønske, er at hun har et fantastisk temperament og er gosig og snill med de andre kattene, og hun skal fungere sammen med resten av min familie som familiekatt.

På sikt kunne jeg også tenke meg en ny avelshane, men jeg vet ennå ikke fra hvilken uppföder. Det finnes så mange vakre katter rundtomkring.
En av de vakreste ragdollene jeg vet om, er MaRags og Amazing Rags mittedhane Otto. Mitt hjerte gjør et lite ekstra hopp når jeg ser ham på bilder, og jeg bare elsker looken hans!
Ellers ville jeg hatt en liten Fillekopi, han er jo også såååå snygg, eller Viktor…
(Jada, jenter…bare fortsett med bildespamming av disse vakre kattene, jeg kan aldri få nok!!!)
*Sukk* heldigvis kan man ikke få alt her i verden…*ler*

min drömmdocka är:
hona
colorpoit eller en riktigt bra mitted
choklad, eller tabby brun/choklad
riktigt stor tjej
Bra typ, kraftig benstomme,Bra pälskvalitet,
intensiva ögon
helt elnkelt en super utställning och avels hona som vinner allt

Min nästan dröm katt är en STOR hona eller hane vet ja inte, men med utställnings kvalitér, troligtviss hane då ja snöat in lite på de ;) ska vara en choklad colourpoint med samma choklad färg som S*Madeleine´s hane har… supper fin färg tycker jag =) dröma kan man, kan lika gärna bli en annan färg7teckning beror på, viktigast är att man fastnar för en speciell liten dunboll…

Innan snöade jag in på choklad och blev nästan lite besatt :P Men när det lade sig och jag verkligen kände efter så kom jag att tänka på hur många blå och lila katter jag har dregglat över.
Så min nästa ragdoll vill jag ska bli en stor och maffig blå eller lila, kanske tillochmed en sköldpaddsfärgad mitted hona, med silkeslen lång päls, djupt blå ögon, feminina drag som sjutton, som är så pass bra typad att hon vinner alla utställningar och kan få massvis av perfekta bebbar!

#9 är inte bäst på typ och liknande men tyckte att han var heöt underbar
#9 Hej Yvonne,
Han ser jättfin ut
När får vi se honom på utställning igen?
Kramis/ Maria
Själv har jag min drömkille/katt,min Viktor är enligt mig allt man kan önska i en hane, speciellt hans fantastiska temperament. Men jag är ju partisk *skratt*
Mina drömkatter är bruna bicolorer, men en brun mitted tjej är väl nästa katt lite längre fram, gärna med bläs
med snygg typ och bra storlek..drömmer vidare…..
/Maria
Hej Maria!
Highlander kommer på Spinneriets KM!! Sedan är det nog inget mera i år.
Skall nu blodtesta honom då jag har rabiesvaccinerat honom så
jag kommer att satsa på Europa nästa år.
Men självklart dyker vi upp på utställningar i Svergie oxå.
Det skall bli så spännande att se hur han utvecklas nu då han
snart är ett år.
//Yvonne.
Sköldpaddsmitted hona! Blå/brun/choklad/lila,spelar ingen roll.Bara den har superblå ögon,snygg päls o teckning OCH viktigast av allt Splitface! Ja såklart ska den va jättesnäll o handskas med och riktigt slapp.
Man måste ju drömma för o ha nåt att se framemot kanske i framtiden…
Men WAU vilken tjusig mittedkisse,Keikis!!
O kanonögon!!

Fler raggisar kommer det definitivt bli, utan tvekan! Helst skulle jag vilja ha en av varje "färgteckning" alltså mitted, bicolor och colorpoint
Just nu har jag ju en lila mitted så min nästa blir väl kanske:
Hane/hona
Blå el. lila bicolor/colorpoint
Sällskap/utställning (?)
Härligt blåa ögon!
Det kanske blir en till mitted det vet jag inte, det återstår att se vad man fastnar för men än dröjer det (nog) 

Skulle kunna tänka mig en padda.. en liten hona, färg spelar mindre roll…
#5 o #16
Rakel RAG n 03 är nu parad med Diego RAG e 04 (10 dagar sedan)
Här kan det kanske bli en ny Viktor, vem vet 
och alla honor blir vackra paddor 
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Glömde ju, min nästa katt jag vill ha är en brun bicolor padda.
Jag är väldigt svag för bicolor och katter som röda/creme eller paddor är mina absoluta favoritfärger.
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Jag har sett en blå colourpoint-hane som jag är lite intresserad av. En sju månaders kastrat. Temperamentet beskrivs som riktigt rastypiskt underbar.:) Men jag måste träffa honom först och får se vad min sambo säger. Tanken är att vi skaffar en katt ihop.
Han är f.n min drömkatt. :)
Min drömragdoll har jag redan funnit flera gånger om.
Men, men när det gäller nästa höjer man ständigt ribban och då blir allt så mycket svårare. A little bit of this and a little bit of that.
Ffa komplettering i stället för kompensation av egenskaperna hos våra nuvarande katter. Men då jag finner stort nöje i att surfa runt och titta på bilder samt även diskutera med uppfödare är detta är ett kärt nöje även om det tar tid. Hur som helst nu tror jag eventuellt att jag, vi, funnit något mycket intressant. Vi får se hur det utvecklar sig.
Jag kan aldrig bestämma mig för vilken färg och variant så där i förväg.
Men en brun colourpoint med mörka blå ögon och den där ljusa kroppsfärgen så det blir riktiga kontraster skulle vara kul. Och en väldigt bra typad sådan också som inte är så vanligt.
Gissa om jag är sugen eftersom min Ecco blivit pappa till en sådan dam 
Ja, hon är visserligen inte så gammal ännu så man vet ju inte hur hon utvecklas.
Men jag tycker då hon ser mycket lovande ut.
Men det passar inte riktigt i tiden just nu 
Martina
Yataz