Väntar in födsel?
Har ni varit med om att en hona väntar in sin födsel? Alltså skjuter upp den tills det liksom passar bättre?
I mina senaste kullar gick ju Elise och Ayla dräktiga samtidigt.
Ayla var parad några dagar tidigare än Elise.
Jag såg att Ayla egentligen var redo att föda redan vid dygn 65 som hon gjort tidigare. Hon bäddade och såg allmänt orolig ut. Men hon kunde inte låta bli att oroa sig över Elise och tvätta och ta hand om henne samtidigt.
Dygn 67 började jag undra om inte något var fel eftersom Ayla inte fått, nojjig som man är. Mina har alltid annars fött innan dag 67, så det är väl därför. Och speciellt eftersom hon tidigare inte gått så länge..
Hur som helst så började då Elise att föda denna dag och det var dag 64 för henne. Ayla var med och såg till att allt gick bra. Hon är så himla omtänksam.
Denna kull tog lång tid innan födseln var över, vilket jag inte alls är van vid sedan mina tidigare på-löpande-band-födslar. Så jag var ganska nervig denna gång och otålig varför det gick så långsamt. Hur som helst gick allt i alla fall bra och 4 kattungar kom till världen.
Jag var helt utmattad och skulle precis gå och lägga mig NÄR Ayla plötsligt lägger sig i sin bolåda och börjar föda direkt efter. 
Men Ayla sköter det där så bra själv så det gjorde inte så mycket att jag var trött.. Denna födsel gick på löpande band och helt plötsligt låg där 3 kattungar 
Allt gick bra, men jag är säker på att Ayla fött tidigare om det inte vore för att Elise också skulle föda. Jag såg på henne att hon var orolig och redo långt tidigare. Och just se hur hon slappnar av och bara lägger sig och föder när Elise är klar…det var helt otroligt att vara med om!
Har ni också varit med om honor som väntar in varandra?
Martina
Yataz

Jag har aldrig varit med om det men det låter ju jättemysigt. Då ser man verkligen hur mycket känslor en katt verkligen har!
Jag har varit med om det tidigare, inte just med mina ragdolls, men annars har jag varit med om att två honor liksom Synkar sig och lägger sig i gemensamt bo.. även om dom är parade med några dagars mellanrum…
Urgulligt!!
GRATTIS!!