Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 805 ggr
Alwyn
2008-10-17 18:01
0

Dundee för bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då lägger jag upp min hane på 11 månader för bedömning då. Känner till hans brister och fördelar men alltid kul att höra vad andra ser!

Alwyn
2008-10-17 18:01
0

bild 2

Alwyn
2008-10-17 18:02
0

Bild 3

Alwyn
2008-10-17 18:08
0

Bild 4

Limin
2008-10-17 21:50
0

Jag kan inget om bedömningar, men enligt mig är han super snygg!! Glad 

Vi är precis på jakt efter en blå bicolor hane och jag hade blivit väldigt glad om vi hade hittat en hane som din Dundee.

Alwyn
2008-10-17 22:13
0

Tack Limin han är från Evenstar´s uppe i Umeå  :o)

Evenstars
2008-10-18 15:22
0

Puss på Dunde Kyss

Ska inte ge min bedöming utan det blir spännande att se vad ni säger. Som # 1 säger är vi medvetna om hans brister men också hans styrkor Glad

Kram på dig Fia

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

ProvinsiaRivers
2008-10-18 19:29
0

Jättesnygg blå bicolor igen!Glad

Finfin bicolorteckning.Fina ögon.Men med ögon i övrigt så kan dom oftast vara lite bättre i färgen. Kraftiga ben. Ser nalleaktig utGlad.

Ja han är väl ung den här och behöver få ner öronen mer.Och bredden kommer väl också då.

Snygg kille!

Yataz
2008-10-19 02:23
0

Tycker man ser att detta är en typisk tonåring..
Han behöver bredda mer så hänger öronen med ner där också.
Kan tänka mig att han är lite lång i kroppen nu också och att det också finner harmoni till slut (svårt att avgöra på bilderna dock).
Hade kanske också önskat lite mer höjd i pannan (men det tycker de flesta Ragdolls behöver idag).

Annars tycker jag det ser ut att vara en lovande hane med korrekt teckning.
Han ser ut att vara stor och ha en bra kraftig benstomme.
Ögonfärgen tycker jag ser bra ut och kan inte klaga på. Visst vill vi kanske alltid ha mörkare, men jag tycker denna kille har en jämnt mellanblå färg och helt ok för mig på denna katt.

När han växer i sig och kroppen finner harmoni tror jag detta blir en snygg kille!Kyss

Lycka till med honom!

Martina

Yataz

Yataz
2008-10-19 02:24
0

Ja, och sen kunde han väl haft lite mer päls också för ett bättre helhetsintryck..
Men det tror jag också kommer med tiden..

Martina

Yataz

Alwyn
2008-10-19 21:25
0

Tack för bedömningen  :o) Det låter som om vi är överens om denhär killen bedömningsmässigt. Han har tyvärr gått ned sig som man kan se, och skulle vara betydligt maffigare om han inte spenderade dagarna med att drömma om tjejer  *S*

Tonåring som han är, haha. Men det blir säkert katt av honom med. Det skulle nog förvåna mig annars  :oP

Alwyn
2008-10-20 13:37
0

Tänkte försöka lägga in  en bild i inlägget här bara. Vill lära mig hur man gör…