Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 1054 ggr
Yataz
0

Elise för bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag fortsätter väl när jag ändå är igång..Flört

Nu med min tabby hona Elise..
Också bilder från blandade åldrar.
(Måste ta nya bilder på alla katterna..)

Först ut med en profilbild..

Yataz

Yataz
0

Sen en bild där man ser huvudformen..
(Hade ingen bättre bild..)

Yataz

Yataz
0

Sen en bild uttrycks-mässigt..

Yataz

Yataz
0

En till bild..

Yataz

Yataz
0

Och en sista helkroppsbild..

Yataz

Yataz
0

Jag är även här medveten om hennes brister..
Men ska bli kul att höra vad ni tycker..

Martina

Yataz

Singo-Torpet
0

ja tycker hon var jätte fin!! jag har nyligen fått upp ögonen för tabby och det kan ja tacka tallkotten´s Saga för.

uttrycket på bild #2 tycker ja extra mycket om, så där grym men ändå dock söt :) sen tycker ja de är jätte svårt att se på bild, man vill gärna kläma och titta på riktigt.

Yataz
0

Ingen mer som vågar sig på att kommentera?

Martina

Yataz

Marie77
0

Tyckte det här var väldans svårt….

Det ser ut som hon rynkar pannan/ögonbrynen på den översta bilden… Skrattande

Snygg tjej, jag gillar henne… Kyss

Yataz
0

Ja, visst ser det ut som det Skrattande
Det tycker jag också..

Får se om fler kommenterar innan jag säger mitt…

Martina

Yataz

ProvinsiaRivers
0

Men Åh,va fin! Har haft en blåtabbymitted tidigare själv!Den var eller ÄR (bor i annat hem nu)förtjusande.

Men denna är bättre i typen ser jag på en gång.

Postivt: Bra uttryck.Både söt o grym.Bra ögonfärg.Bra profil eller är det lite för brant i pannan?Bra bredd huvud,öronplacering,lagom öron,bra bredd nos.Snygg krage.Ser ut som en rejäl tjej.

Negativa: Jaja.Är det då profilen som jag nämnde nyss?? Och ja tabbymarkeringar saknas fortfarande på kroppen.I ansiktet var det fint.

Snygg tjejKyss.

Marie77
0

#10 ja, det där med tabbymarkeringar tänkte jag inte ens på. Jag är usel på tabby och paddor…. Skäms

dragonfire
0

#10 Att tabbymarkeringarna saknas på kroppen brukar ses som en positiv egenskap, då man ju vill ha kontraster mellan kropps- och maskfärg.

Min åsikt om tjejen i fråga: Jättefin tabbytjej! De små önskemål jag har skulle vara att öronen var lite mer tiltade, även om de har en relativt bra placering vad gäller bredd, och en bra storlek. Kanske lite mer djup i ögonfärgen. Hon har en bra bredd i nosparti och kinder, men man kan skönja en viss tendens till "pinch", vilket ger nosen ett litet "box"-liknande uttryck.

Men på det stora hela en toppentjej!

ProvinsiaRivers
0

#10 -Det hade jag ingen aning om.Aldrig hört! Det där med tabbymarkeringar. Nu har man lärt sig något nytt igenGlad. Det är ju vanligare på dom bruna tabbysarna att markeringarna syns tydligt på hela kroppen. Och många är alldeles för mörka i färgen.

Yataz
0

Får väl även här lägga en kommentar själv nu då Flört

Elise har ett uttryck som jag gillar väldigt mycket.
Hon skulle behöva lite mer höjd i hennes panna, som så många andra raggisar.
Även här har det ju hänt en del sedan dessa bilder togs (måste skärpa mig och ta nya) så öronplaceringen har blivit bättre än ovan. Likaså bredden i nospartiet. Dock får öronen en form som vinklar sig utåt på något sätt som jag ibland kan störa mig på, syns speciellt när hon har lite päls, vilket hon haft ett tag.

Annars har hon en fin storlek, bra stomme, jämn och mycket bra ögonfärg.

Angående tabbymarkeringarna så har jag bara hört positivt om dem. Hade en domare som dömde henne en gång som var väldigt tuff på detta med att det ska vara tydliga tabbymarkeringar. Och den domaren nominerade henne och sa att det är så en tabby ska vara tecknad Flört
Vad jag förstått det som så gillar inte domarna när kroppsfärgen blir så mörk att hela katten ser mönstrad ut.

Martina

Yataz

Fyrpihls
0

Okey, här kommer min bedömning…

Ser ut att vara en ganska maffig hona, Verkar ha ett ganska rundat och bra nosparti, brett fint huvud, ok profil, kunde haft bättre höjd på pannan.. Härliga blå ögon och ett tufft uttryck.. öronsättningen är helt ok och lagom stora..

Ser ut att ha en härlig päls, och korrekta mittedmarkeringar vad man kan se… Vi ser ju varken strimma eller haka på bilderna, men det gissar jag att hon har.. Härlig tabbyutmaskning… Hon får en EX 1 a av mig… KRAM

Yataz
0

#15 Gulle dig! Kyss
Du har ju sett henne live kommer du väl ihåg? Glad

Martina

Yataz