Alba för bedömning

Söt tjej tycker jag, jag gillar paddor. Det är så svååårt att bedömma en katt utan att se den live, men jag tycker hon ser ut att ha bra bredd i huvudet och över nosen….fast en bild uppifrån krävs ju för att avgöra det.
Det jag tänkte på först va att ögonfärgen är något ljus och sedan att hon ser ung ut…hur gammal? Hon har sånadär ungdoms-öron hehe, som sitter lite tätt och står lite väl mkt upp men de kan ju ofta trilla ner lite med åldern. Det gjorde de på min Siri.
Ingen mer som vågar sig på att kommentera så jag kan säga min mening sen?
Martina
Yataz
Om man nu ska önska något så mörkare ögonfärg och mindre öron som satt bredare isär.
Panna och profil har hon ju av översta bilden att döma… 

Öronen kunde vart mindre av det man ser på bilden, lite mera bred i mellan också kanske?
Ok.Vi gör ett försök…är själv ingen höjdare ännu på att bedöma men nu kör vi.
Positiva först: Bra profil,nosen bra(bredden),bra haka. Fin krage på gång.För att vara en colorpoint padda(eller ,hon är inte mitted när jag kollar hakan??Men tassarna stämmer inte då!! har hon tydliga markeringar.Jättebra.Ganska bra bredd huvud men kunde vart bättre…
Negativt: Lite stora öron,och kunde ha dom lite längre ner kanske,bättre ögonfärg skulle behövas,..
Ja,det räcker väl.Söt tjej
.Jag gillar paddor!

Men hörru Martina, om du vill ha dina katter bedömda tycker jag gott du kan kika in och bedömma tillbaka
du har inte sagt ett knyst om Dundee ännu. Jag tycker det e kul dethär.
#9 Hade missat din kille 
Men nu har jag gjort min bedömning på honom 
Jag tycker detta är jättekul, men det verkar som om Ragdoll-folket kanske är lite försiktiga med att kommentera varandras katter??
Martina
Yataz
Jag kanske ska säga mitt nu också då.
Alba har en storlek på hona som jag gillar, väger ca. 5 kg, med en kraftig benstomme. Hon har också en mycket fin sköldpaddsteckning.
Hon har haft en kull med ungar och gett stora bebisar med en bra typ.
Bilderna ovan är gamla och det har faktiskt hänt ganska mycket sedan dess.
Hon har fått mycket mera päls och breddat mer i sitt huvud.
Hon har lite för stora öron och lite för hög öronsättning också, även om det blivit bättre nu. Sedan har hon en för ljus ögonfärg. Också den blivit bättre, men jag hade velat ha den mörkare förståss. Hon har också tendens till lite för runda ögon.
Hon har en fin profil, faktiskt något för stark i mitt tycke.
Bredden i huvudet har som sagt blivit mycket bättre, men har lite markerat nosparti fortfarande.
#4 Hon är nu 2,5 år, men yngre på bilderna här ovan.
Bifogar en nyare bild på henne även om den inte är så bra..
#8 Hon är colourpoint 

Martina
Yataz
På dom översta bilderna,… För stora öron som pekar för mycket uppåt, men det ser ju ut att ha jämnat ut sig på den sista bilden…
Där ser hon maffig ut, fast dålig ögonfärg 
#12 Tack för kommentar…jo ögonfärgen kunde som sagt varit mycket bättre..
Martina
Yataz